سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از ۴ شبانه روز؛

دست آتش از جنگل‌های نخودکار باغملک کوتاه شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: آتش سوزی در کوه‌های منگشت پس از ۴ شبانه‌روز مهار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک با اشاره به وقوع حریق در کوه‌های منگشت جنگل های نخودکار این شهرستان از عصر روز سه‌شنبه (۱۲ شهریورماه) گفت: پس از ۴ شبانه‌روز تلاش بی‌وقفه، دست آتش از کوه‌های منگشت کوتاه شد.

او اظهار داشت: پرسنل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های باغملک و هفتکل، ادارات منابع طبیعی ایذه و باغملک و فرمانداری، تعداد زیادی از دوستداران و انجمن‌های محیط زیست شهرستان پس از ۴ شبانه‌روز تلاش بی‌وقفه و با حداقل امکانات موفق به مهار آتش در منطقه "نخودکار" منگشت شدند.

موسوی افزود: در این عملیات به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه، اعزام نیرو و امکانات به محل آتش‌سوزی به کندی انجام می‌شد که طی هماهنگی‌های انجام شده با مدیریت بحران خوزستان، دو فروند بالگرد در روز‌های پنجشنبه و جمعه جهت ارسال نیرو و آذوقه به محل اعزام شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک اذعان داشت: متاسفانه در این آتش‌سوزی، حجم بسیار وسیعی از اراضی مرتعی و جنگلی منطقه نخودکار که از زیستگاه‌های مهم حیات وحش منطقه و رویشگاه گونه‌های متنوع گیاهی است، طعمه آتش شد.

این مقام مسئول در خصوص علت این آتش‌سوزی، تصریح کرد: تاکنون علت دقیق آتش‌سوزی مشخص نشده، اما به احتمال زیاد عامل انسانی موجب آتش‌سوزی در این منطقه بوده است.

انتهای پیام/گ

مهار آتش در جنگل‌های باغملک

برچسب ها: حوادث ، مدیریت بحران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.