سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسیب‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تب تست زنی دانش‌آموزان را از ارزش‌ها دور کرده است

مدیر کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: توجه تک بعدی به مسائل علمی و تب تست زنی دانش‌آموزان را از مسائل اعتقادی دور کرده است.

محمدرضا مسیب‌زاده مدیر کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توجه به موضوع قرآن و عترت در مدارس به شیوه ملموس برای دانش‌آموزان اظهار کرد: توجه به ساحت‌های شش‌گانه و بیانیه گام دوم انقلاب توجه به بعد اخلاقی و اعتقادی را دو چندان می‌کند و همانطور که در سند تحول بنیادین اشاره شده است، مسائل اعتقادی باید در کنار دیگر ساحت‌های زیستی، سیاسی، علمی، اجتماعی و فناورانه مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: بسته‌های فعالیت‌های فرهنگی و هنری داریم که در دیگر ساحت‌ها برای دانش‌آموزان در مدارس در نظر گرفته می‌شود، به دنبال این موضوع باید به مسائل اعتقادی هم توجه ویژه‌ای شود، بر همین اساس برنامه‌هایی با محوریت قرآن و نماز در نظر گرفتیم تا دانش‌آموزان با اشتیاق و بدون هیچگونه اجباری در این برنامه‌ها شرکت کنند.

مدیر کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش‌ها در مدارس نباید یک جانبه و صرفاً مبتنی بر علم آموزی فعالیت‌ها طراحی شود، تاکید کرد: گاهی نظام آموزشی و صرفاً تب تست زنی دانش‌آموزان را از دیگر ارزش‌ها باز می‌دارد.


بیشتر بخوانید: پاسخ به سوالات دانش‌آموزی شما


آماده سازی محتوای آموزشی «ندای رحمت»

مسیب‌زاده به برخی برنامه‌های در نظر گرفته برای دانش‌آموزان با محوریت مسائل اعتقادی اشاره و اظهار کرد: مجموعه‌ای به نام ندای رحمت به مربیان مدارس ارائه شده است تا دستورالعمل‌های مربوط به مسائل قرآن و عترت را به دانش‌آموزان بیاموزند، همچنین موضوع امام شناسی به هدف شناخت مسیر صحیح زندگی ایرانی اسلامی را برای دانش‌آموزان در نظر گرفتیم.

او گفت: اجلاس نماز هم در هر استان برگزار خواهد شد، همچنین حفظ جزء ۳۰ قرآن را هم ویژه دانش‌آموزان مورد توجه قرار دادیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.