سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

قاچاق لاکپشت گوش قرمز به زیستگاه‌های طبیعی آسیب می‌زند

مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: گونه‌های مهاجم غیر بومی پس از رهاسازی در طبیعت به زیستگاه‌های طبیعی آسیب جدی وارد می‌کنند.

شهاب الدین منتظمی مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با ورود گونه‌های مهاجم به کشور و آسیب به گونه‌های بومی اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل اطلاع رسانی و آگاهی مردم، حساسیت‌ها درخصوص گونه‌های غیر بومی و یا مهاجم افزایش یافته است.

او با بیان اینکه همکاری مراکز محیط زیستی استان‌ها نیز با دستگاه‌های نظامی و انتظامی بیشتر شده ست، افزود: کشف و ضبط گونه‌های مهاجم در استان‌ها افزایش یافته و این به دلیل همکاری منسجم دستگاه‌های ذی ربط است.

منتظمی گفت: قاچاق گونه مهاجم لاکپشت گوش قرمز که این روز‌ها مورد توجه بسیاری از سودجویان قرار گرفته است، به شدت به زیستگاه گونه‌های بومی آسیب می‌رساند.


بیشتر بخوانید: اجرای برنامه ملی حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی


او بیان کرد: حدود ۳ هزار لاکپشت در استان کردستان با همکاری نیروی انتظامی و اداره کل محیط زیست کشف و ضبط شد.

مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: متاسفانه این گونه مهاجم به راحتی در بازار‌های کشور خرید و فروش و پس از مدتی در رودخانه‌ها رهاسازی می‌شوند که همین امر به گونه‌های بومی آسیب می‌رساند.

انتهای پیام/

توضیحات محیط زیست درباره ورود گونه‌های مهاجم غیربومی به کشور

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.