سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوادآموزی همراه با آموزش زبان های دیگر

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امسال سازمان یونسکو شعاری را با عنوان سوادآموزی و چند زبانی آماده کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد ضیاء الدینی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هفده شهریور روز جهانی سوادآموزی است که هر ساله با تلاش کشور‌های عضو سازمان ملل متحد گرامی داشته می‌شود.

او بیان داشت: امسال سازمان یونسکو شعاری را  با عنوان سوادآموزی و چند زبانی آماده کرده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: طبق برنامه یونسکو باید در حین آموزش بیسوادی به چند مورد دیگر هم در حین انجام برنامه‌های عملیاتی توجه شود که سواد آموزی متناسب به فرهنگ و جغرافیای آن منطقه از جمله این موارد است.

ضیاءالدینی با اشاره به کسب جایزه بین المللی کنفوسیوس در سال ۲۰۱۸ توسط ایران، تصریح کرد: کشور ایران سال قبل با تلفیق سواد و مهارت توانست جایزه بین المللی سوادآموزی را به خود اختصاص دهد که آموزش‌ای سی دی ال و زبان انگلیسی بخشی از این مهارت آموزی بود.

او بیان کرد: سواد آموزی یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی در جهان و از توصیه‌های دینی و جزو برنامه‌های سازمانی کشور جمهوری اسلامی ایران است که مقام معظم رهبری نیز در سیاست‌های ابلاغی خود به آن اشاره و تاکید کردند که وجود حتی یک بیسواد در کشور زیاد است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه به اهمیت سواد آموزی اشاره کرد و گفت: افراد با سواد در کار‌های روزمره خود خطا‌های کمتری دارند و آسیب کمتری می‌بینند و بر عکس افراد بیسواد در معرض آسیب‌های اجتماعی بیشتری هستند لذا مردم اگر فرد بیسوادی را می‌شناسند می‌توانند با مراجعه به واحد‌های سواد آموزی موجود در سطح استان آن‌ها را معرفی کنند.

ضیاءالدینی با اشاره به آمار بیسوادان استان کرمان، گفت: طبق آخرین سرشماری صورت گرفته بیش از ۱۵۵ هزار بیسواد در استان کرمان وجود دارد که در سه سال گذشته با برنامه ریزی‌های صورت گرفته علیرغم محدودیت‌های مالی، موفق شدیم بیش از ۱۵ هزار نفر از این تعداد را آموزش دهیم.

اوافزود: در حال حاضر قسمت سواد آموزی بر اساس اصل ۱۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شده است و به ازای هر بیسواد باید مبلغی را به شرکت‌های خدمات آموزشی بپردازیم که با ردیف‌های بودجه تعیین شده و به دلیل محدودیت‌های مالی نتوانستیم تعداد بیشتری از بیسوادان را تحت پوشش خود قرار دهیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در حال حاضر حدود ۲۰شرکت خدمات آموزشی در استان در حال فعالیت هستند و بیش از هزار و ۴۰۰ نفر به عنوان مربی جهت آموزش بیسوادان در سطح استان فعالیت می‌کنند.

ضیاءالدینی عنوان کرد: بیشترین آمار بی سوادی متعلق به شهرستان رودبار است و شهرستان کوهبنان با بیش از ۹۸ درصد باسواد، بالاترین آمار با سوادی را به خود اختصاص داده است لذا با توجه به این آمار‌ها عدالت آموزشی و توازن توزیع آموزش بیسوادان را در دستور کار خود قرار دادیم.
انتهای پیام/ی

عدالت آموزش بیسوادان در دستور کار است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.