سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سیاسی استاندار سمنان:

فرمانداران استان نسبت به برپایی موکب‌های اربعین اقدام کنند

حبیب الله خجسته پور بابیان اینکه اصل پیاده‌روی اربعین کار فرهنگی است، گفت: فرمانداران استان نسبت به برپایی موکب‌های اربعین اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان سمنان ضمن بیان اینکه اصل و فلسفه پیاده‌روی اربعین حسینی، یک برنامه فرهنگی است، گفت : باید تمام تلاش‌ها به کار گرفته شود تا خروجی مطلوب فرهنگی از این مراسم ارزشمند برای زائران داشته باشیم.

او افزود: با توجه به اینکه بسیاری از شهروندان از استان‌های همجوار از استان سمنان برای رسیدن به مرز عبور می‌کنند، فرمانداران در هر شهرستانی که در مسیر هستند، یک موکب برای ارائه پذیرایی حداقلی و استراحتی هر چند کوتاه، به زائران اربعین حسینی می‌بایست برپا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه مراسم اربعین حاصل کار گروهی است، ابراز داشت: فرمانداران سه شهرستان سرخه، میامی و آرادان ضمن هماهنگی با کمیته اسکان و تغذیه ستاد و ذیل عنوان استان سمنان، نسبت به برپایی موکب پذیرایی در مرز مهران و پذیرایی روزانه از شش هزار نفر از زائران این مراسم می‌بایست اقدام کنند.

خجسته پور در ادامه تصریح کرد: هشت کمیته در ستاد اربعین فعال است که انتظار می‌رود جدا از جایگاه و وظیفه‌ای که بر عهده‌دارند، به جنبه فرهنگی اربعین نیز توجه ویژه صورت گیرد، زیرا امسال سال انتخابات است و باید کوشید تا از این حرکت عظیم فرهنگی حفظ و حراست و مراقب صورت گیرد تا این مراسم ارزشمند به مسائل سیاسی آلوده نشود.

او ضمن بیان اینکه می‌توان با اقدامات فرهنگی مطلوب و فاخر، پیام خود را در برپایی این حرکت شیعی و حسینی، به تمام جهانیان مخابره کنیم، افزود: از این‌رو مسئولان کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات در بحث‌های مخابره اخبار و پخش تصاویر به صورت زنده، می‌بایست نظارت جدی و ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ح

اصل پیاده‌روی اربعین کار فرهنگی است

برچسب ها: استانداری ، اربعین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.