سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکل: زمینه سرمایه گذاری‌های بسیاری با چین وجود دارد

مرکل در جریان سفر ۳ روزه‌اش به چین در بیانیه‌ای اعلام کرد همکاری آلمان و چین بسیار گسترده بوده و زمینه سرمایه گذاری‌های مستقیم بسیاری بالغ بر ۸۱ میلیارد یورو وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل در جریان سفر ۳ روزه‌اش به چین در نشست کمیسیون مشورتی اقتصاد آلمان و چین در پکن، بیانیه‌ای مطبوعاتی منتشر کرد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در این بیانیه اعلام کرد همکاری آلمان و چین بسیار گسترده است. زمینه سرمایه گذاری‌های مستقیم بسیاری وجود دارد که بالغ بر ۸۱ میلیارد یورو هستند.

وی همچنین تاکید کرد: «حتما باید به طور دوجانبه کار کنیم تا بتوانیم طرح‌های سرمایه گذاری را به خوبی پیش بریم و همین طور باید یک توافقنامه حفاظت و حمایت از سرمایه گذاری میان اتحادیه اروپا و چین داشته باشیم.»

در همین حال مرکل بار دیگر درخواست برلین برای دستیابی به راه حل صلح آمیز به منظور کاستن از تنش‌ها در هنگ کنگ را تکرار کرد.

اعتراضات در هنگ‌کنگ، سفر سه روزه مرکل را که قصد داشت شرایط را برای دسترسی تجار آلمانی به بازار‌های چین تسهیل کند، تحت الشعاع قرار داد.

آنگلا مرکل گفت: «برلین خواستار پایان درگیری‌ها و آشوب بدون هیچ خشونتی در هنگ کنگ است و از نظر من هر اقدام دیگری فاجعه خواهد بود.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۱:۳۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
نه تنها آلمان بلکه فرانسه و ایتالیا و انگلیس واسپانیا برای اینکه از فشارهای قدرت دلار بر اقتصادهایشان و تجارت و بازرگانی خود بکاهند و توان مقابله و ایجاد توازن در مبادلات با قدرت دلار ایجاد کنند باید با اتحادیه کشورهای اورآسیا یک اتحاد رویه در مبادلات جهانی ایجاد میکردند