سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از مدرسه پنج کلاسه روستای «دولنگان سفلی»

مدرسه پنج کلاسه روستای «دولنگان سفلی» از توابع بخش قلعه‌شاهین شهرستان سرپل ذهاب با حضور جمعی از خیران و مسئولان روز شنبه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مرزبان نظری مدیرکل نوسازی و نجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت : مدرسه با همت خیران استان تهران و با ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به مساحت یک هزار متر مربع ساخته شده است.

او گفت : در این طرح ۹۰ متر زیربنا، یکصد متر دیوارکشی و ۷۰۰ متر محوطه‌سازی انجام شده است.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: بعد از زلزله آبان ۹۶، عملیات بازسازی بیش از ۵۷ مدرسه و ۲مجتمع فرهنگی ورزشی در این شهرستان شروع شده است.

محبت جمالی نیا افزود: تاکنون بیش از ۳۷ مدرسه به بهره برداری رسیده و تا قبل از مهرماه سال جاری این تعداد به ۴۵ مدرسه می‌رسد.

او گفت: در جریان زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ بالغ بر ۳۶ هزار واحد آسیب دیده در شهرستان سرپل ذهاب برجای ماند که در حوزه روستایی ۱۷ هزار واحد تخریبی بازسازی و تعمیرات آن‌ها نیز به پایان رسیده است.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: در سطح شهر و روستا‌های سرپل ذهاب نیز کار تعمیر ۱۸ هزار و ۸۶۸ واحد مسکونی به پایان رسیده است.

او گفت: در سطح شهر سرپل ذهاب ساخت پنج هزار و ۲۰۱ واحد به اتمام رسیده و در مجتمع مسکونی شهید شیرودی با ۲۴بلوک و ۵۷۶ واحد مسکونی، پیشرفت کار چشمگیر است.

او افزود: سه بلوک تخریبی مسکن مهر شهید شیرودی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۲۱ بلوک دیگر تا قبل از مهر ماه سال جاری تحویل صاحبان آن داده خواهد شد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش‌های مجمع خیرین مدرسه ساز گفت: با توجه به محدودیت در منابع دولتی در حوزه بازسازی و باتوجه به تحریم‌ها و افزایش قیمت مصالح ساختمانی، به همت ظرفیت خیرین، روند بازسازی در مناطق زلزله زده خوب سپری می‌شود.

فرهاد تجری گفت: با توجه به قدرت ضعیف مالی زلزله زدگان و نزدیکی سررسید وام‌ها برای پرداخت تسهیلات مکمل و تمدید امهال وام‌های قبل از زلزله و تسهیلات دریافتی جدید از طریق وزیر کشور موضوع را پیگیری کرده ایم که مقرر شد با نامه نگاری و پیگیری از طرف استاندار کرمانشاه این موضوع به نتایج خوبی برسد.

 

 

انتهای پیام/د

مدرسه پنج کلاسه به بهره برداری رسید

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.