سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به بهانه خداحافظی اسطوره فوتبال کامرون؛

مروری بر عملکرد و افتخارات ساموئل اتوئو

بازیکن سابق تیم فوتبال بارسلونا در سن ۳۸ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ساموئل اتوئو بازیکن سابق تیم فوتبال بارسلونا و تیم ملی کامرون که در طول دوران بازیگری خود ۴ بار به عنوان بهترین بازیکن سال آفریقا انتخاب شده بود، سرانجام در سن ۳۸ سالگی و پس از ۲۲ سال فعالیت حرفه‌ای در فوتبال، کفش هایش را آویخت.

اتوئو برای چند سال در بالاترین سطح باشگاهی بازی کرد و قهرمانی در لالیگا، سری آ، لیگ قهرمانان اروپا، جام باشگاه‌های جهان و جام حذفی به همراه تیم‌های بارسلونا و اینتر میلان از جمله افتخارات مهاجم کامرونی است.   علاوه بر این اتوئو نقش بسزایی در راه یافتن تیم ملی کشورش به ۴ دوره جام جهانی داشت و به خاطر افتخارات فردی و تیمی فراوانی که در طول دوران بازیگری اش به دست آورد، به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال آفریقا شناخته می‌شود.


بیشتر بخوانید: رکوردشکنی آفریقایی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا


اتوئو دوران نوجوانی خود را در آکادمی فوتبال کاجی گذراند و پس از آن به رئال مادرید منتقل شد، اما در سانتایگو برنابئو فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرد و تا اتمام قراردادش با این تیم، به صورت قرضی در تیم‌های  لگانس، اسپانیول و مایورکا بازی کرد.

نمایش‌های خوب اتوئو در مایورکا باعث شد تا در سال ۲۰۰۴ بارسلونا برای جذب این بازیکن پا پیش بگذارد. اتوئو در نیوکمپ دوران خوبی را سپری کرد و موفق شد به همراه آبی اناری پوشان ۲ قهرمانی لیگ قهرمانان، ۴ قهرمانی لالیگا، ۱ قهرمانی سوپرجام و ۱ قهرمانی جام حذفی را به دست بیاورد. او همچنین رکورد پرافتخارترین بازیکن آفریقایی تاریخ لالیگا را به نام خود ثبت کرد.


بیشتر بخوانید: اتوئو در لیگ برتر فوتبال قطر


پس از کسب قهرمانی‌های متعدد در بارسلونا، اتوئو تصمیم گرفت در اینتر میلان و تحت هدایت خوزه مورینیو چالش جدیدی را آغاز کند. اسطوره فوتبال کامرون در اینتر سومین قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را در کنار قهرمانی سری آ، جام حذفی و جام باشگاه‌های جهان به کارنامه خود اضافه کرد.

پس از سال ۲۰۱۱ و جدایی او از اینتر میلان روند افولی اتوئو آغاز شد و او نتوانست به همراه تیم‌های بعدی خود یعنی آنژی ماخاچ قلعه، چلسی، اورتون، سمپدوریا، آنتالیا اسپور و قونیه اسپور به توفیقی برسد.


بیشتر بخوانید: قطع همکاری اتوئو با قونیه اسپور


انتهای پیام/

ساموئل اتوئو کفش هایش را آویخت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.