سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده استان‌های کشور

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده استان‌های کشور تا پایان امسال خبرداد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت : در جریان سیل امسال ۱۶۴ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دید که کار تعمیرتمامی واحد‌های تعمیری پایان یافته و عملیات ساخت واحد‌های مسکونی تخریب شده نیز تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

او گفت : استان کرمانشاه در جریان سیل امسال، عملکرد موفقی در انجام اقدام‌های پیشگیرانه داشت که باعث شد خسارات خیلی کمی داشته باشد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیرکشور گفت: روند بررسی بازسازی واحد‌های سیل زده استان کرمانشاه نیز در دستور کار قرارگرفت که در بحث بازسازی مناطق سیل زده برابر برنامه اعلام زمانبندی، اقدام شد.

جمالی نژاد گفت: بازسازی مناطق زلزله زده نیز با مشارکت خود مردم انجام گرفته و یک کارجمعی بود که به خوبی اقدام شده و بخصو در بخش روستایی فرصت سازی شده و باعث مهاجرت معکوس مردم از شهر‌ها به روستا‌ها شده است.

او افزود: ما به دنبال این هستیم که هیچ خانواده‌ای در کانکس زندگی نکند و بنیاد مسکن برای مستاجران نیز از تمام گزینه‌های حمایتی دولت استفاده کند.

او گفت: اعتبار لازم برای روستا‌هایی که طرح هادی در آن‌ها قبلا انجام شده و در اثر سیل و یا زلزله تخریب شده نیز اختصاص خواهد یافت و یک اعتبار مجزا نیز در اختیار دهیاری‌ها قرار می‌گیرد تا در جهت بازسازی زیرساخت‌های روستا‌های نیازمند هزینه شود.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت:کل واحد‌های احداثی استان کرمانشاه ۴۰ هزار واحد بود که از این تعداد ۲۸ هزار واحد روستایی و ۱۲ هزار واحد مسکونی شهری بوده است.

فرهاد فقیهی، با بیان اینکه سرپل ذهاب دارای هشت هزار و ۳۰۰ واحد روستایی بوده، افزود: نوسازی و بازسازی برخی از واحد‌های روستایی در جریان فرصت سازی برای مقاوم سازی واحد‌ها است که عملیات ساخت تعدادی از آن‌ها در دست اقدام است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه افزود: ۹ هزار واحد مسکونی شهری نیز در دست ساخت است که برخی از واحد‌ها افزایش ارتفاع داشته است و به همین علت ساخت آن‌ها زمانبر شده است.

 

 

انتهای پیام/د

۱۶۴ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دید

 

برچسب ها: حوادث ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.