سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاجیک : ملی پوشان بسکتبال باید در طول سال بازی دوستانه داشته باشند/ مقابل آنگولا به خوبی بازی کردیم

کارشناس بسکتبال کشورمان گفت: تیم ملی بسکتبال کشورمان در دیدار مقابل آنگولا خوب بازی کرد.

پویا تاجیک کارشناس بسکتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد تیم ملی ایران در بازی مقابل آنگولا اظهار داشت: همه چیز خیلی خوب بود و سرمربی از بازیکنان به خوبی استفاده کرد. تیم ما تازه به یک پختگی رسیده است، ما تورنمنت را بد شروع کردیم، اما امیدواریم به خوبی به پایان برسانیم.

بازی تدارکاتی خوبی داشتیم، اما آماده سازی کافی نبود

او افزود: مهم‌ترین مسئله این بود که تیم تدارکات خوبی داشت، اما برخی مسائل نشان داد که این آماده سازی‌ها کافی نبوده است، تیم ملی کشورمان مقابل آنگولا خوب بود و تازه در سطح جهانی نمایش آسان و راحتی داشت. ما مقابل پورتوریکو هم راحت بازی کردیم، اما نوسان داشتیم، خارج از نتیجه بازی‌های خوبی انجام دادیم، اما نوسان زیادی داشتیم. آنگولا هم حریف آسان تری بود، اما ما هم شرایط متفاوتی داشتیم و همین نشان می‌دهد تیم ایران می‌تواند در سطح جهانی بازی کند به شرطی که بازهم در این شرایط حضور داشته باشد.


بیشتر بخوانید: تیم ملی بسکتبال ایران - فیلیپین/ آخرین جدال برای رسیدن به المپیک/ بلیت توکیو در گرو شکست چین


ملی پوشان باید در طول سال بازی دوستانه داشته باشند

کارشناس بسکتبال درباره بازگشت بازیکنان به لیگ افزود: بازیکنان ما دوباره به لیگمان باز می‌گردند تا در تمرین تیم هایشان حاضر شوند و از سطح حرفه‌ای دور می‌شوند با این حال ممکن است امسال با توجه به ۱۵ تیمی شدن لیگ شرایط متفاوت باشد، اما بازیکنان نباید از فضای حرفه‌ای دور بمانند و بازی کنند.

تاجیک در پاسخ به سوالی درباره استفاده از بازیکنان جوان‌تر و پشتوانه سازی برای تیم ملی بیان داشت: استفاده از بازیکنان جوان خوب است و ما باید بازیکنان جوان تری هم وارد کنیم، به طور مثال صربستان در ترکیب تیمش بازیکن ۱۹ ساله دارد، تیم ملی برای جوان‌ها است و باید به آن‌ها میدان داد، باید تیم ملی به جایی برسد که ورودی زیادی داشته باشد. ما هم اکنون یک تیم در ایران داریم که حرف و حدیث زیادی است می‌توانستند در جمع فرات حاضر در جام باشند بازیکنانی مثل ارسلان کاظمی، سعید داورپناه، آرن داوودی، روزبه ارغوان، اصغر کاردوست و ... بسکتبال ایران بازیکنان خوبی دارد که باید در سطح جهانی بازی کند و به این سطح عادت کند.

او افزود: اگر برخی مشکلات و ایرادات خیلی کوچک را مانند برخی اتفاقات دفاعی را برطرف کنیم می‌توانیم در بالاترین سطح‌های جهانی حاضر شویم و بازی کنیم.

باید هزینه کرد تا جواب گرفت

کارشناس بسکتبال کشورمان درباره نیاز به سرمایه گذاری در این رشته بیان داشت: باید هزینه کرد تا جواب گرفت، همین حالا هزینه‌های زیادی برای تیم ملی حین سفر به کشور‌های مختلف برای حضور در پنجره‌های جام جهانی و همچنین بازی‌های دوستانه و تورنمنت‌ها انجام شده است، این تنها برای بزرگسالان است. حالا حساب کنید اگر برای رده‌های پایه بخواهد چنین هزینه‌ای صورت بگیرد چه مبلغی می‌شود؟ بسکتبال نیازمند توجه ویژه است و مقامات بالاتر ازفدراسیون باید کمک کنند، زیرا بسکتبال پتانسیل خوب بودن را دارد تا در جمع برترین‌ها باشد و در سطح جهانی بازی کند. این کار هزینه می‌خواهد، ما قبلا جام جهانی بودیم و به المپیک هم رفته ایم حالا نباید بحث این را داشته باشیم که از گروهمان بالا برویم ما باید به سادگی به این رقابت‌ها برویم و منتظر نمایش خوب تیممان باشیم نباید این مسئله آرزئو باشد ما ۱۰ سال زمان از دست دادیم هزینه نکردیم و بازیکن سازی هم انجام ندادیم شاید اگر تیم بزرگسالانمان هم بازی‌های تدارکاتی خوبی داشت و برای آن هزینه می‌شد وضعیت بهترین داشتیم.


بیشتر بخوانید: ایران ۷۱ - آنگولا ۶۲/ گام محکم آسمان خراش‌ها برای المپیکی شدن/ سومین پیروزی تاریخ بسکتبال کشورمان در جام‌های جهانی


بازیکنان ما پس از مسابقات به تیم‌های خودشان می‌روند در صورتی که آن‌ها باید چند مرتبه در طول سال در کنار هم جمع شوند و بازی دوستانه و آماده سازی داشته باشند. خوشبختانه امسال شرایط آماده سازی خوبی داشتیم و باید به همین ادامه دهیم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از بسکتبال ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.