سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده انتظامی استان مرکزی:

رهیافت ناتوی فرهنگی به حاشیه راندن فرهنگ ملی و دینی جوامع و ملت‌هاست

سرهنگ مفخمی گفت: رهیافت ناتوی فرهنگی به حاشیه راندن فرهنگ ملی و دینی جوامع و ملت‌ها ست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی در جلسه راهبرد‌های رسانه‌ای پلیس این استان بر ضرورت هوشیاری و بصیرت در برابر دسیسه‌های دشمنان تاکید کرد و گفت: رهیافت ناتوی فرهنگی به حاشیه راندن فرهنگ ملی و دینی جوامع و ملت‌ها و قبضه کردن باورها، ایدئولوژی و جهان‌بینی ملت‌ها و فرهنگ‌هاست تا با حاکم کردن فرهنگ غرب، خواسته‌های خود را در تمام ابعاد تأمین کرده و در عمل اداره کشور‌ها را به دست گیرند.

سرهنگ مفخمی با اشاره به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در تبیین برنامه‌های دشمنان اسلام در حوزه جنگ روانی، جنگ اقتصادی و مقابله با پیشرفت و اقتدار ملی افزود: از دید کارشناسان سیاسی کشور‌های غربی دیگر نمی‌توان با یورش نظامی و جنگ سخت آن را سرنگون کرد بلکه تنها راه سرنگونی نظام جمهوری اسلامی پیگیری مکانیسم‌های جنگ نرم و به کارگیری تکنیک‌های عملیات روانی با استفاده از سه راهبرد دکترین مهار، نبرد رسانه‌ای و سامان‌دهی و پشتیبانی از نافرمانی مدنی است.

او اضافه کرد: ضرورت تقویت بصیرت در فضای کنونی ایجاب می‌کند که از رهنمود‌های جامع قرآن، احادیث معصومین علیهم السلام و تدابیر حکیمانه ولایت فقیه برای ایجاد بصیرت و بینش در جامعه و شناخت دشمنان استفاده کرد.

رویکرد بصیرت گرا به عنوان یک موضع صریح تربیتی برخاسته از متن دین است

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به هدف رویکرد بصیرت گرا در زندگی اجتماعی تصریح کرد: رویکرد بصیرت گرا به عنوان یک موضع صریح تربیتی برخاسته از متن دین است و بر نقش و کارکرد صحیح اعتقادی و ایجاد نگرش‌های درست تاکید دارد که در برنامه‌های دوره بصیرت کارکنان با جدیت دنبال شود.

او بیان کرد: رسانه‌ها با توجه به توسعه کمی و کیفی که یافته اند در عمل می‌توانند هم فرصت و هم تهدیدی برای دوام و قوام امنیت اجتماعی باشند و با یک نظام هماهنگ رسانه‌ای و از طریق تحکیم و تعمیق پیوند‌های مذهبی، ملی، فرهنگی و تاریخی می‌توان در تقویت امنیت برنامه ریزی هدفمند داشت.

سرهنگ مفخمی ادامه داد: در جهان امروز هیچ تصمیمی بدون همراهی و مشارکت آفرینی رسانه‌ها به سامان نمی‌رسد و در واقع رسانه‌ها شکل دهنده افکار عمومی و از طرفی منعکس کننده آن‌ها هستند و بر ادراک ما از جهان پیرامون تأثیر گذاشته و بی شک جهان بینی انسان‌ها به شدت تابع عملکرد رسانه هاست.

او اضافه کرد: رسانه‌های جمعی نقش بسیار مهمی در ارائه و اجرای برنامه‌های سیاسی، امنیتی و همچنین برانگیختن مشارکت مردمی در تأمین امنیت اجتماعی ایفا می‌کنند و ایفای نقش اثرگذار رسانه ها، آن‌ها را به عنوان اثرگذارترین عامل نظم، امنیت اجتماعی، وفاق، همبستگی و مشارکت مردمی درآورده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: رسانه‌های جمعی در فرایند تداخل ضروریات اجتماعی و فرهنگی که از شتاب زدگی تاریخ در عصر ما نشأت می‌گیرد، می‌توانند نقش‌های سازنده یا ویرانگری داشته باشند که می‌توان در یک نظام هماهنگ رسانه‌ای و از طریق تحکیم و تعمیق پیوند‌های مذهبی، ملی، فرهنگی و تاریخی در تقویت امنیت برنامه ریزی داشت.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.