سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مراسم احلی من العسل در هرمزگان

صبح امروز همزمان با سراسر کشور مراسم احلی من العسل در هرمزگان برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان، گفت:سوگواره احلی من العسل همزمان با سراسر کشور در هرمزگان برگزار شد.

احمد مهرانی افزود:بیش از ۲۰ هزار دانش آموز ۱۳ ساله هرمزگانی دراین مراسم به سوگواری پرداختند.

او گفت: حدود هزار نفر از دانش آموزان بندرعباسی نیز در امام زاده سید مظفر بندرعباس در مراسم احلی من العسل حضور داشتند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت:سوگواره احلی من العسل از سوی اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با همکاری آموزش و پرورش، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و بسیج دانش آموزی استان برگزار شد.

او افزود:آشنایی نوجوانان با زندگی حضرت قاسم ابن الحسن (ع)  نوجوان آزاده واقعه کربلا، به عنوان الگو و نهادینه کردن فرهنگ ایثار، ولایتمداری، آزادگی و مبارزه با ظلم در بین نوجوانان و جوانان از جمله اهداف برگزاری این مراسم است.

نماینده ولی فقیه درهرمزگان در این مراسم گفت: عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن (ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا (ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب حضرت گفت: مرگ در نزد من، شیرین‌تر از عسل (احلی من العسل) است.

 حجت‌الاسلام محمد عبادیزاده  افزود: این جمله حضرت قاسم بن الحسن (ع) نشانگر صبر و استقامت وی در شرایط سخت است که باید کلید راه جوانان و نوجوانان قرار گیرد.

او افزود: نوجوانان با الگوگیری از حضرت قاسم (ع) بزرگان نسل خود درآینده خواهند بود و زندگی آنان بااین الگو گیری روشن می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: این مراسم صبح امروز به صورت همزمان در ۱۰ بقعه متبرکه استان برگزار شد.

حجت الاسلام طاهر گرایلی هدف از برگزاری سوگواره احلی من العسل را بزرگداشت قیام اباعبدالله حسین (ع) و یاران با وفایش در حادثه عظیم کربلا و با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره حضرت قاسم ابن الحسن علیه السلام عنوان کرد.

دانش آموزان در سوگواره احلی من العسل به سینه زنی و مداحی پرداختند و به یاد حضرت قاسم ابن الحسن (ع) عزاداری کردند.

او گفت:مراسم ویژه نوجوانان حسینی با عنوان احلی من العسل یکی از برنامه‌های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی است که به صورت ویژه در امام زاگان سید مظفر بندرعباس، سیدمظفر قشم، سید سلطان محمد و شاه قطب الدین حیدر رودان، سید محمد وامیرنظام الدین حاجی آباد و نیز آستانه حضرت ابوالفضل (ع) میناب برگزار شد.

این هفتمین محرم است که مراسم احلی من العسل با حضور نوجوانان ۱۳ ساله در هرمزگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ر


سوگواره احلی من العسل در هرمزگان برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.