سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزن رسانی بچه‌ماهی در سیستان و بلوچستان آغاز شد

سرپرست اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: وزن رسانی بچه‌ماهی توسط جوامع روستایی در سیستان و بلوچستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سرپرست اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) گفت: وزن‌رسانی بچه‌ماهی توسط جوامع روستایی در سالجاری با هدف توانمندسازی این جوامع و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تولید بچه ماهی در سطح این استان آغاز شد.

عیسی میرانی شاهرودی اظهار داشت: پروژه به وزن‌رسانی بچه ماهی توسط جوامع روستایی در ۳۶ باب استخر پرورش ماهی در سطح سیستان و بلوچستان آغاز شد.

وی گفت: برای اجرای این پروژه، لارو و خوراک ماهی توسط اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان تامین و بصورت ترویجی در اختیار آبزی پروران قرار گرفت.

سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) افزود: به همین منظور در هفته دولت به نمایندگی از تولیدات استخر‌های به وزن رسانی تعداد ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی آمور از ۲ باب استخر به وزن رسانی جوامع روستایی در شهرستان زهک برداشت و تحویل نماینده بخش خصوصی استان خراسان جنوبی شد.

وی بیان کرد: تاکنون حدود ۴۴۵ هزار قطعه بچه ماهی از استخر‌های به وزن رسانی جوامع روستایی به استان‌های خراسان جنوبی و هرمزگان صادر شده که با توجه به نتایج موفقیت‌آمیز اجرای این پروژه و تقاضای روزافزون بچه ماهی در سطح کشور انتظار می‌رود میزان صادرات آن افزایش یابد.

شاهرودی مهمترین دلایل اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه مهم را حمایت‌های ترویجی اداره کل شیلات آب‌های داخلی سیستان و بلوچستان از آبزی پروران مشتمل بر تحویل رایگان لارو و خوراک ماهی، ارائه خدمات کارشناسی مستمر، اجرای دوره‌های آموزشی و بکارگیری توصیه‌های کارشناسی توسط آبزی پروران عنوان کرد و گفت: گسترش اجرای این پروژه در سطح سیستان و بلوچستان از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی اداره کل شیلات استان است.

انتهای پیام/گ

تولید بچه‌ماهی در سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.