سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مایه کوبی بالغ بر ۸۷ هزار راس دام سبک علیه بیماری آنترو توکسمی در مهاباد

جانشین سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: در طول ۶ ماهه اخیر بیش از ۸۷ هزار راس دام سبک علیه بیماری آنتروتوکسمی ایمن سازی شدند.

کبودی جانشین سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵ گروه ۲ نفره دامپزشکی ۸۷ هزار و ۹۰۳ راس دام سبک (گوسفند و بز) را علیه بیماری آنتروتوکسمی در این شهرستان ایمن سازی کردند.

او با اشاره به اینکه در طول سال مایه کوبی دام‌ها علیه بیماری آنتروتوکسمی به صورت مستمر انجام می‌شود، افزود: این واکسن جزو واکسن‌های غیر استراتژیک محسوب و مهمترین راه پیشگیری از این بیماری انجام به موقع واکسیناسیون دام‌ها و تغییر تدریجی جیره است.

کبودی اضافه کرد: این بیماری که اغلب در دام‌های سبک اتفاق می‌افتد عامل میکروبی داشته و بیشتر در مراتع غنی و در هنگام تغییر جیره دام بروز می‌کند و بصورت ناگهانی باعث مرگ سریع دام‌های جوان و در حال رشد می‌شود.

جانشین سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد اظهار داشت: دام‌های آبستن بایستی قبل از دو هفته آخر زایمان علیه این بیماری واکسینه شوند تا پادتن (عامل موثر واکسن) بوسیله آغوز به نوزادان منتقل شود.

او تصریح کرد: انجام واکسیناسیون برای پیشگیری از بیماری در ابتدای فصل بهار و پائیز به دامداران توصیه می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

ایمن سازی دام سبک علیه بیماری آنتروتوکسمی شهرستان مهاباد 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.