سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد:

فعالیت ۹۱۸ واحد آبزی پروری در استان/ همدان قطب شیلات کشور

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان همدان از ساخت ۳۵ استخر پرورش ماهی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی دولو، مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در استان همدان  ۹۱۸ واحد آبزی پروری فعال است، افزود : واحد‌هایی از جمله پرورش زالوی طبی و یک واحد پرورش کروکودیل نیز در استان فعالیت دارند.

او با اشاره به اینکه شیلات همدان از سال ۷۵ فعالیت خود را آغاز کرده است ادامه داد: استان همدان با وجود  طبیعت کوهستانی به یکی از قطب‌های شیلات کشور تبدیل شده است.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان همدان از پیش بینی تولید ۶ هزار و ۳۰۰ تن ماهی در سال جاری در استان خبر داد و افزود: حدود ۶ هزار تن انواع ماهیان گرم‌آبی و سردآبی در استان تولید شده است که  براساس پیش بینی ها،تولید ماهی در سال جاری ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.

دولو به تولید ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه ماهیان زینتی در استان اشاره کرد و افزود: دو کارخانه تولید خوراک آبزیان نیز در همدان فعال است.

او با اشاره به اینکه ۳۵ استخر پرورش ماهی در استان در حال ساخت و یا دریافت تسهیلات هستند، افزود: در حوزه تولید ماهی خاویار هم فعالیت‌هایی انجام شده است.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه افزود: ۵۰ مزرعه بزرگ پرورش ماهی همدان در حاشیه رودخانه‌ها ایجاد شده است.

دولو در رابطه با سرانه مصرف ماهی گفت: در گذشته سرانه مصرف ماهی در استان سالانه نیم کیلوگرم بود که این رقم در سال ۹۷ به ۷.۵ کیلوگرم رسیده است.

انتهای پیام/ب

فعالیت ۹۱۸ واحد آبزی پروری در همدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.