سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتاق بازرگانی تهران خبر داد؛

ارزش صادرات غیر نفتی به ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید

اتاق بازرگانی تهران: ارزش صادرات کالای بدون نفت خام ایران در این ماه به ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به تجارت کالایی ایران در مرداد ۱۳۹۸، پرداخته و نوشته است: ارزش صادرات کالای بدون نفت خام ایران در این ماه به ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است؛ گرچه این رقم در مقایسه با تیرماه امسال ۳.۲ درصد رشد داشته، اما از متوسط صادرات ماهانه در سال گذشته که حدود ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بود، پایین‌تر است.

میزان صادرات کالای بدون نفت خام ایران در پنجمین ماه از سال ۱۳۹۸، ​ با ۳.۲ درصد رشد در مقایسه با تیرماه، ​ به ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید.

براساس این گزارش صادرات کالایی ایران در مرداد امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز با کاهش ۱۶ درصدی همراه بوده است.


بیشتر بخوانید: ایران ارزان‌ترین کشور برای گردشگران خارجی است 


ارزش واردات کالایی در این ماه نیز ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار دلار بوده که نسبت به ماه مشابه سال ۹۷ با کاهش ۸.۱ درصدی و نسبت به تیرماه امسال با اُفت ۱۵ درصدی همراه بوده است؛ این رقم از متوسط واردات ماهانه سال گذشته که حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار میلیارد دلار بود نیز پایین‌تر است.

با توجه به ارزش صادرات و واردات، تراز بازرگانی بدون نفت خام کشور به جز اردیبهشت ، در سایر ماه‌های نخست سال ۱۳۹۸، منفی بوده و این رقم در مرداد به بیش از منفی ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است.

صادرات کالای غیرنفتی به ۳.۲ میلیارد دلار رسید

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.