سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنوزی: پیشنهاد مدیرعاملی باشگاه استقلال را رد کردم/ بیرانوند باید خود را اصلاح کند/ فدراسیون فوتبال یک تشکر خشک و خالی از من نکرد

مالک باشگاه تراکتور گفت: به دلیل حضور در تراکتور، پیشنهاد مدیرعاملی در باشگاه استقلال تهران را رد کردم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور در مورد خصوصی شدن این باشگاه پرهوادار تبریزی عنوان کرد: مالک اصلی تیم تراکتور هواداران پرشور آن هستند و من به نمایندگی از همه آن‌ها برنامه ریزی‌های این تیم را به دست گرفته ام تا این باشگاه را با کمک مدیران به جایگاه اصلی خود برسانیم.

باشگاه‌داری در ایران ورشکسته است

او افزود: می‌خواهیم در باشگاه تراکتور سودآوری داشته باشیم و سهام آن را به هواداران واگذار کنیم. باشگاه‌داری در ایران ورشکسته است و دلیل اصلی آن مدیریت دولتی است. در باشگاه‌داری به شیوه دولتی با وجود زمینه استفاده از برخی امکانات، به جای سودآوری برخی اوقات دیده شد در مسابقات آسیایی این تیم‌ها ناکام بوده اند. روز اولی که به فوتبال آمدم قصد داشتم برنامه اقتصادی را در تراکتور پیاده کنم و اپلیکیشنی برای این موضوع طراحی کردیم. حالا دست در جیب هوادار کردیم و از آن‌ها پول می‌خواهیم. ما باید بابت هواداری از آن‌ها ممنون باشیم.

او ادامه داد: وقتی از جیب خود هزینه نمی‌کنید و از جیب دیگری باید مایه بگذارید همین مشکلات هم رخ می‌دهد. ما از جیب ۸۰ میلیون برای برخی باشگاه هزینه می‌کنیم. پس برای همین است که نمی‌توانیم در مجامع بین المللی بدرخشیم.

فدراسیون فوتبال یک تشکر خشک و خالی از من نکرد

زنوزی گفت: حدود ۸ سال به فدراسیون کشورم سرویس و هواپیمای رایگان در اختیار تیم ملی قرار دادم. اما آن‌ها حتی یک تشکر خشک و خالی نکردند. با هواپیمای من مسافرکشی کردند و حرفی نزدم. ما با آدیداس قرارداد بستیم و این شرکت حامی پیراهن‌های ما شده است و به فدراسیون بابت این لباس‌ها پولی ندادیم.

با بازیکنان به صورت ارزی قرارداد نمی‌بندم

او اظهار کرد: من با بازیکنان جدید قرارداد ارزی نبستم. در فدراسیون تمامی اسناد موجود است. من از جیب هزینه می‌کنم. کسی هزینه را بالا می‌برد که از جیب ملت هزینه می‌کند.. فوتبال حاشیه خاص خود را دارد. من در این بیست و چند سالی که در فوتبال هستم سعی کردم هیچ وقت خود را برجسته نکنم.

بیرانوند باید از نظر اخلاقی خود را اصلاح کند

زنوزی در مورد طرح شکایت از علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی پوش تیم پرسپولیس تهران بیان کرد: بیرانوند چندین بار حرکات غیر ورزشی انجام داده است. علیرضا یکی از بزرگترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال ایران است، اما از نظر اخلاقی باید خود را اصلاح کند. این بازیکن به سودش است بعد حواشی که در تبریز پیش آمد کمی مودبانه‌تر با هواداران برخورد کند. در فیفا هم این اتفاقات قانون خاص خود را دارد و نباید بازیکن با هوادار وارد درگیری لفظی شود.


بیشتر بخوانید: شکایت باشگاه تراکتور از بیرانوند


پیشنهاد مدیرعاملی باشگاه استقلال را قبول نکردم

زنوزی در خصوص سابقه تیم‌داری اش در فوتبال عنوان کرد: زمان سعیدلو به من پیشنهاد مدیرعاملی در باشگاه استقلال شد و قبول نکردم. در گسترش فولاد فعالیت داشتم و گفتم اگر قرار باشد باشگاه‌داری کنم، قطعا در تراکتورسازی تبریز فعالیت می‌کنم، چون تیم شهر خودم محسوب می‌شود. من از سال ۷۵ تا حالا تیم‌داری کرده و از فوتسال به فوتبال رسیده ام.

مدیریت هر چیزی را باید به اهلش بسپارند

او در پاسخ به این سوال که "آیا همیشه ورزشکاران باید مدیریت ورزش را به عهده بگیرند یا خیر" بیان کرد: این ایراد وجود دارد چرا که به ندرت پیش می‌آید ورزشکاری به بیزنس فوتبال ورود کند و موفق باشد. باید مدیریت هر چیزی را به اهلش بسپارند. در دنیا هم صاحبان و مدیران ارشد تیم‌های موفق ورزشی، ریشه ورزشی نداشته اند.

او افزود: منچستر بیشترین سود را سالانه به اقتصاد بریتانیا پس می‌دهد و هیچ کدام از مدیرانش سابقه فوتبالی ندارند. آن‌ها همگی حرفه‌ای هستند و اینجا هم همین هست. باید از فوتبال پول در آورد و به سهام‌داران سود رساند و اگر این اتفاق رخ ندهد مانند شرایط کنونی در جایی که هستیم درجا می‌زنیم.

در بازی مقابل پرسپولیس جو را کنترل کردیم

زنوزی در ادامه اظهار کرد: از شرایط فعلی تراکتور راضی هستم. من تلاش کردم که از این مرکز گرایی که رواج پیدا کرده و تفکر تیم‌های شهرستانی و تهرانی کم کنم. در بازی پرسپولیس هم جو را کنترل کردیم و این موضوع را نشان دادیم. برخی حواشی عوامل بیرونی دارند و تلاش من به تنهایی تاثیری ندارد.

با تعدادی دلال در ارتباط هستم

زنوزی در مورد بحث دلالی در فوتبال گفت: تیم‌های من همیشه بدون مشکل مالی رو به جلو پیش رفتند. می‌بینم در تراکتور دلالی را مطرح می‌کنند. تاجر دنبال این است که ارزان بخرد و گران بفروشد. دلالی در فوتبال هم هست و من با چند تا از آن‌ها در ارتباط هستم.

هنر ما در خرید بازیکن ارزان و فروش گران آن است

او ادامه داد: دلال از جیب من نمی‌زند چرا که بابت درآمدی که کسب کردم زحمت کشیدم و نمی‌گذارم اضافه بر سازمان از من برداشت کند. البته در خصوص باشگاه خصوصی می‌گویم نه باشگاه‌ها دولتی که از جیب هزینه نمی‌کنند. کیفیت بازیکنانی که به خدمت گرفتیم بسیار خوب است. استوکس خوب بود و اخلاقی کمی مشکل داشت. به ترانسفر مارکت بروید و قرارداد‌های ما را ببینید.


 بیشتر بخوانید: بازیکن اهل پرو به تراکتور پیوست


سهام ماشین سازی را می‌فروشم

مالک باشگاه تراکتور اظهار کرد: سهام ماشین سازی را هر شخصی که می‌خواهد بیاید از من بگیرد، اما اگر حالا این تیم را دارم، به این دلیل است که می‌خواهم در لیگ این تیم صدمه نبیند. برخی هواداران عاشق ماشین سازی هستند. این حرف و حدیث‌ها را بعضی‌ها تولید می‌کنند. یک سوال پیش می‌آید. آیا فقط تیم‌داری من در ۲ باشگاه به صورت همزمان مشکل دارد؟ دولت، وزارت صنایع و معادن و ورزش جوانان و ... اگر ۲ تا تیم داشته باشند مشکلی ندارد؟ آن‌ها امکاناتی دارند و ما نداریم و از جیب ۸۰ میلیون ایرانی هزینه می‌کنند. آیا هوادار ۳۰ میلیونی تراکتور، یا مشهدی و اصفهانی به این اتفاق راضی هستند؟

تراکتور ۳۰ میلیون هوادار دارد

زنوزی ادامه داد: حدود ۷۰ درصد آذری‌ها تراکتوری هستند و ایران حداقل ۳۰ میلیون آذری دارد. در خصوص استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها هم شاید تیم دوم مورد علاقه شان تراکتور باشد که این ۳۰ میلیون را رقم می‌زنند. تیم ما هر جای ایران که می‌رود میهمان نیست و میزبانی می‌کند.

همیشه انگشت اتهام به سمت تراکتور روانه می‌شود

زنوزی در ادامه در ارتباط با انتخاب سرمربی مسنی، چون مصطفی دنیزلی برای تیمش عنوان کرد: من تنها به تجربه فکر نمی‌کنم، پس استقلال و پرسپولیس چطور؟ آن‌ها هم الان و سال گذشته سرمربی مسن برای تیمشان انتخاب کردند. ما با قیمت خوب بازیکن آوردیم و هنر ما است که بازیکن ارزان را گران بفروشیم. برای من خوب است که مردم ما را لاکچری می‌پندارند، اما ما تمام حساب هایمان سر جایش است و به صورت مستند قابلیت ارائه کردن دارد.

از ما انتظار رعایت قانون ۹۰ به ۱۰ را نداشته باشند

او در مورد رعایت کردن قانون ۹۰ به ۱۰ در ورزشگاه یادگار امام تبریز بیان کرد: آیا پیکان و سایپا که کم تماشاگر هستند این قانون را رعایت می‌کنند؟ پس از ما انتظار نداشته باشند قانون ۹۰ به ۱۰ را رعایت کنیم.

به زودی بلیت الکترونیکی می‌فروشیم

مالک باشگاه تراکتور در مورد بحث بلیت فروشی مسابقات به صورت الکترونیکی عنوان کرد: ما به عنوان لیدر خصوصی شدن فوتبال ایران برخی کار‌ها را انجام دادیم. کار‌های خوبی توسط باشگاه در خصوص این بحث در حال انجام است.

او در مورد شکایت از بازیکنان سابق تیمشان به دلایل مختلفی که قبلا عنوان شده بود اشاره کرد: شکایت تراکتور از محسن فروزان، آنتونی استوکس و باشگاه شهرخودرو را قسمت حقوقی باشگاه همچنان پیگیری می‌کند. استوکس و اروین به یک تیم ترکیه‌ای رفته اند و احتمال دارد پنجره نقل و انتقالاتی تیم‌شان بسته خواهد شد.

می‌خواهیم ورزشگاه اختصاصی تراکتور را بسازیم

زنوزی در مورد ساخت ورزشگاه اختصاصی برای تیم تراکتور گفت: فعلا بازسازی ورزشگاه یادگار امام را پیشنهاد دادند که قبول نکردم. شهرداری یک جایی را پیشنهاد داد تا به ما واگذار کنند و در خصوص قیمت بحث داشتیم. شهردار تبریز همچنین امام جمعه، استاندار که همگی به استادیوم می‌آیند و فوتبالی هستند. تبریز شهر اولین‌ها است و فرهنگ عیبی یوخ هم از این شهر بیرون آمده است.


بیشتر بخوانید: نبود مهاجم بلای جان دنیزلی در شروع لیگ برتر


بازی با روبین کازان روسیه در دستور کار است

او خاطر نشان کرد: این بی برنامگی ایجاد شده در برگزاری رقابت‌های لیگ برتر، برنامه‌های ما را برهم زده است. برخی کار‌ها در دستور کار است. با روبین کازان قرار بود مصافی داشته باشیم که همین تعویق در برگزاری لیگ باعث شد که برگزار نشود، اما همچنان به این دیدار فکر می‌کنیم.

به ورزش‌های دیگر نیز ورود می‌کنیم

او عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا والیبال تراکتور را راه اندازی کنیم. اول فوتبال را رونق می‌دهیم و بعد به ورزش‌های دیگر ورود می‌کنیم. امسال تغییرات اساسی در آکادمی فوتبال صورت گرفته که صادقیان مدیرعامل تیم در جریان آن است.

مالک باشگاه تراکتور در انتها گفت: از همه هواداران تراکتور، استقلال و پرسپولیس بابت حرف‌هایی که زدم عذرخواهی می‌کنم، اما واقعیت‌ها را گفتم. در کوتاه مدت شاید مورد توجه قرار نگیرد، اما در بلند مدت حرف هایم اهمیت خود را بروز خواهد داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
قبلا مسجد سلیمان شهر اولین ها بود حالا شده تبریز آقای زنوزی؟ عیبی یوخ.