سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس بسکتبال:

فقدان پشتوانه در بسکتبال به بازیکنان آسیب می‌زند/ در ۲ بازی ابتدایی خود واقعی مان نبودیم

مهران حاتمی کارشناس بسکتبال گفت: نبود پشتوانه محکم در بسکتبال به آینده ورزشکاران در این رشته ورزشی آسیب جدی می‌زند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مهران حاتمی کارشناس بسکتبال در خصوص عملکرد ملی پوشان ایرانی در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۹ بسکتبال مقابل حریفان از جمله شکست مقابل تیم پورتوریکو در دقایق پایانی بازی عنوان کرد: ما در ۳۶ دقیقه بازی عالی بودیم تنها ۴ دقیقه آخر دیدار دقیقه بود که همه بازیکنان فکر کردند نتیجه بازی به نفع ما تمام شده است و پورتوریکو به بازی بر نمی‌گردد.

در بازی مقابل پورتوریکو همه مقصر بودیم

او افزود: در کمال ناباوری مقابل پورتوریکو در دقایق آخر بازی ۲ پرتاب ۳ امتیازی دریافت کردیم. اشتباهات زیاد در ۴ دقیقه پایانی بازی مقابل پورتوریکو باعث شکست تیم ما شد. در این بازی همه مقصر بودیم. دلیل باخت ما از پیش پیروز دانستن خودمان بود و بازیکنان در دفاع به خود استراحت دادند.

او ادامه داد: تیم حریف ما را خوب ارزیابی کرده بود. پورتوریکو از جایی سعی می‌کرد ضربه بزند که مشکل داشتیم. پورتوریکو بهتر از ما بود و دفاع ما مقابل این تیم قوی نبود.


بیشتر بخوانید: حریفان ایران در گروه بازنده های جام جهانی بسکتبال مشخص شدند


در ۲ بازی ابتدایی خود واقعی مان نبودیم

حاتمی در خصوص ۲ بازی دیگر ایران مقابل تونس و اسپانیا بیان کرد: بازی با اسپانیا تفاوت سطح بازی جهانی و آسیایی را به وضوح نشان داد. اسپانیا در جایگاه دوم جهان است و ما رده دوم آسیا قرار داریم. درست است که ۲ دقیقه آخر خوب نبودیم، اما جمعا بازی بدی نبود و کم اشتباه‌ترین بازی ما مقابل اسپانیا بود. در بازی‌های اول واقعا مشکل داشتیم و حتی مقابل تونس هم خودمان نبودیم و باخت برابر پورتوریکو را هضم نکردیم و مقابل آن‌ها باختیم.

چهار تیم آسیایی عملکرد بدی داشتند

حاتمی در خصوص شانس ایران برای صعود به رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ عنوان کرد: شانس ما برای صعود به المپیک ۲۰۲۰ که تیم آسیایی هستیم نسبت به سطح جهانی تفاوت دارد. هر ۴ تیم آسیایی بد و در گروه‌های خود بازنده بودند. از آسیا تنها چین یک بازی را مقابل ساحل عاج برده است. امیدواریم ملی پوشان مقابل آنگولا پیروز شوند. باید منتظر بود و دید در گروه بندی‌های دیگر چه اتفاقی رخ می‌دهد و شانس ما در ادامه چه خواهد بود.

فقدان پشتوانه در بسکتبال به بازیکنان آسیب می‌زند

کارشناس بسکتبال در ادامه اظهار کرد: ما وقتی به فینال‌های آسیایی یا مسابقات جام جهانی می‌رسیم، پشتوانه نداریم. یک بازیکن باید ۱۰ هزار ساعت روی عملکردش کار شود تا به عنوان نماینده ایران خود را نشان دهد. بعد از استعدادیابی حلقه گم شده ما همین بند و پشتوانه است و ۱۰ هزار ساعتی وجود ندارد و اگر توجه نکنیم در آسیا هم مشکل خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید: برنامه دیدارهای تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.