مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در این دیدار، با تشریح مهمترین سیاستها و برنامههای این خودروساز، گزارشی از مشکلات و چالشهای پیش روی صنعت خودرو با توجه به افزایش قیمت تمام شده تولید و کمبود سرمایه در گردش پرداخت.
فرشاد مقیمی، برنامهریزی برای افزایش کیفیت و توسعه عمق ساخت داخل را از رویکردهای مهم ایران خودرو اعلام و کمبود سرمایه در گردش را مهمترین مشکل در این رویکرد دانست.
وی افزود: افزایش هزینه تولید، نیاز بنگاهها به سرمایه در گردش را افزایش داده است و سیاستهای حمایتی در این راستا وضعیت صنعت خودرو را از شرایط فعلی خارج خواهد کرد.
بیشتر بخوانید: "پيش فروش" و "فروش اقساطی" انواع خودرو در نمايندگی ها
به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، بهبود وضعیت فعلی تولید، نیازمند ابزارهایی مهمی از جمله تسریع در تزریق نقدینگی به شبکه تامین و صنعت قطعه سازی است، تا از این مسیر، موج تازهای در صنعت خودرو ایجاد شود.
عباس تابش معاون وزیر و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان نیز با تشریح مهمترین سیاستهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو، به آسیب شناسی وضعیت این صنعت در شرایط فعلی پرداخت.
وی دغدغههای جامعه نسبت به این صنعت و ضرورت ایجاد فضای مناسب برای حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده را مطرح کرد و گفت: نباید به هیچ وجه حقوق مصرف کننده مورد تعدی قرار گیرد، اجازه نمیدهم حقوقی از مصرف کننده در جیب تولید کننده باشد و یا حقوقی از تولیدکننده تضییع شود.
انتهای پیام/