سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح کاداستر پایانی بر تخلفات املاک و زمین خواری

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:اجرای قانون کاداستر از اقدامات مهم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که در صورت اجرای درست آن، جرائم مربوط به املاک و زمین خواری متوقف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،ذبیح الله خدائیان معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان طارم ضمن اشاره به طرح کاداستر و لزوم تبیین اهمیت آن بین مردم و مسئولین گفت: طرح کاداستر دارای لایه‌های متعدد اطلاعاتی بوده که برای اجرای آن تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید اطلاعات ملکی خود را برای جانمایی در اختیار سازمان ثبت قرار دهند.

خدائیان زمین خواری، از بین رفتن فساد، حل مشکل تداخل مرزها، افزایش شفافیت در مالکیت‌های افراد را از مزیت‌های اجرای طرح کاداستر بر شمرد و افزود: اجرای این طرح هزینه بر است و قانونگذار به خوبی بودجه اجرای این طرح را از محل درآمد‌های آن پیش بینی کرده است و مقرر داشته که صد درصد درآمد‌های طرح، صرف اجرای کاداستر شود، اما هم اکنون بیش از ۴۰ درصد آن را دراختیار هلال احمر کشور قرار می‌دهند که هیچگونه نقشی در اجرای طرح ندارد و لزوم بازنگری در آن ضروری است.

خدائیان اظهار داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوای مساعد شهرستان طارم و به تبع آن رونق کشاورزی و وابسته بودن این شهرستان به اقتصاد کشاورزی، برای توسعه هر چه بیشتر این شهرستان نیاز به راه اندازی صنایع تبدیلی می‌باشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر مهم یکی از مولفه‌های اصلی، جذب سرمایه گذار و فراهم کردن زمینه‌های سرمایه گذاری بویژه ارتقاء امنیت برای حضور سرمایه گذاران در طارم است.

وی در مورد نبود اسناد مالکیت برای زمین‌های کشاورزی طارم تصریح کرد: با توجه به وجود معیار‌های مختلف در قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی موانعی وجود دارد که برای حل این مشکل با سازمان امور اراضی در تعامل هستیم تا با دقت کافی زمین‌های هر منطقه‌ای بررسی شده تا در نهایت در مورد صدور سند مالکیت به زمین‌های کشاورزی به نتیجه مطلوبی برسیم.
 
انتهای پیام/ن
 

برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان طارم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.