سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان رضوی:

وام‌های خرد اشتغال بیشتری ایجاد می‌کنند/در تلاشیم مرز‌های استان را اقتصادی کنیم

استاندار خراسان رضوی گفت:بانک‌ها باید به سمت اعطای وام‌های خرد و خود اشتغالی بروند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی‌رضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، گفت: با توجه به هدف گذاری الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی انتظار داریم در اعطاء وام‌های خرد خود اشتغالی سهمی برای بانک‌های استان مشخص شود.

او با بیان اینکه اختیارات استان‌ها از سیستم تمرکزگرای شبکه بانکی بسیار ناچیز است، تصریح کرد: انتظار نداریم بانک‌ها حجم پایین تسهیلات و سپرده‌های استان را در سطح استانی جبران کنند، اما می‌توان این موضوع را در سطح ملی پیگیری کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس آمار‌های اعلامی، وام‌های خرد در کنار معوقات کمتر، اشتغال بیشتری ایجاد می‌کند؛ بنابراین اگر بانک‌ها به سمت اعطاء وام‌های خرد و خوداشتغالی بروند حجم بالایی اشتغال در استان ایجاد خواهد شد.

رزم حسینی با اشاره به ماهیت نظامی مرز‌های استان، افزود: می‌خواهیم مرز‌های استان را اقتصادی کنیم و با توجه به وجود مرز مشترک با افغانستان و ترکمنستان، این قابلیت وجود دارد که زمینه توسعه مبادلات فراهم شود.

او در این جلسه به دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان دستور داد که در قالب نامه‌ای به معاونت اقتصادی استانداری خراسان رضوی، بانک‌هایی که آمار و اطلاعات بانکی خود را اعلام نمی‌کنند، معرفی کند تا در ستاد تدبیر استان درباره آن‌ها تصمیم گیری شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

بانک‌ها به سمت اعطای وام‌های خرد بروند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.