سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰ درصد از کل پست‌های مدیریتی استان کرمانشاه بر عهده بانوان است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت : ۱۰ درصد از کل پست‌های مدیریتی استان بر عهده بانوان است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،زهره رستمی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه به تشریح وضعیت پست‌های مدیریتی بانوان در استان پرداخت و گفت : در سطح استان کرمانشاه جمعا ۴۳۶۵ پست مدیریتی داریم که شامل پست‌های ارشد، میانه و پایه است.

او با بیان اینکه در کرمانشاه هیچ بانویی در سطح ارشد پست مدیریتی ندارد، گفت : در سطح پست‌های میانه ۶۹ و در سطح پایه ۳۴۹ مدیر زن داریم که ۱۰ درصد از کل پست‌های مدیریتی استان را شامل می‌شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری افزود: همچنین ۲۱ دستگاه اجرایی استان از مدیریت بانوان استفاده نکرده اند، این درحالی است که در اداره‌ای همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۷۶ درصد از پست‌های مدیریتی آن در دستان بانوان قرار دارد.

او افزود: امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه تعداد پست‌های مدیریتی بانوان در استان افزایش قابل توجهی پیدا کند.

رستمی در بخش دیگری ار سخنانش به بیان عملکرد دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در شش ماهه اول امسال پرداخت و گفت: در این مدت تلاش کردیم تا بحث عدالت جنسیتی را در دستگاه‌های اجرایی استان تاحدودی محقق کنیم.

او گفت: براین اساس، دستگاه‌های اجرایی را مکلف کردیم تا برای تقویت جایگاه خانواده و استیفاء حقوق زنان رویکرد عدالت جنسیتی را بر مبنای اصول اسلامی در پیش گرفته و شاخص‌های آن را ارتقاء دهند.

مدیرکل امور بانوان استانداری گفت: البته کرمانشاه یکی از اولین استان‌هایی است که در کشور این موضوع را در دستور کار قرار داد و به سطح قابل قبولی رساند.

او در ادامه به اجرای بیش از یازده طرح در حوزه بانوان و خانواده استان طی شش ماه گذشته اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌های توانمندسازی دختران جوان محلات حاشیه نشین در قالب ۴۰ طرح با ۳۶۰۰ نفر ساعت کارگاه آموزشی، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سکونتگاه‌های غیررسمی، برپایی نمایشگاه محصولات تولیدی زنان خانه دار، اجرای برنامه‌هایی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه نشین و... از جمله این برنامه‌ها بوده است.

رستمی همچنین خواستار حمایت جدی معاونت حقوقی ریاست جمهوری از حقوق کودکان، تدوین قوانینی روشن برای جلوگیری از برخی از موارد همچون خرده فروشی مواد مخدر، سالمند آزاری و...، برخورد جدی و قضایی با کودک همسری و ... شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله عزیزی مدیرکل دفتر بازرسی استانداری کرمانشاه به ارائه چهار پیشنهاد برای بهبود عملکرد حوزه حقوقی دستگاه‌های اجرایی پرداخت و گفت: باوجود اینکه وزیر دادگستری رابط بین دولت و دستگاه قضایی است، اما هنوز سازوکاری تعریف نشده تا قضات و کارکنان دستگاه قضایی فهم واقعی از کارشناسان و نمایندگان حقوقی دستگاه‌های دولتی داشته باشند.

او افزود: زمانی که مشاور حقوقی دستگاه‌های اجرایی برای دفاع از اموال دولتی به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند، نگاهی که به آن‌ها وجود دارد مثبت نیست، بنابراین باید سازوکاری ایجاد شود تا حرمت و جایگاه نمایندگان حوزه حقوقی دستگاه‌های اجرایی حفظ شود.

مدیرکل امور بازرسی استانداری کرمانشاه در ادامه خواستار افزایش دانش حقوقی مشاوران و نمایندگان حقوقی دستگاه‌های دولتی شد و گفت: قطعا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی بصورت مجازی و یا واقعی و با بهره گیری از اساتید مجرب می‌توان سطح دانش حوزه حقوقی ادارات و دستگاه‌های دولتی را بالا برد تا برای دفاع از حقوق دستگاه زیربط خود بهتر عمل کنند.

او گفت: امیدواریم دستورالعملی قانونی از سوی دولت تهیه شود و به وزارت کشور و استانداران ابلاغ شود که براساس آن مدیران بازرسی‌های سراسر کشور باید دارای دانش حقوقی باشند و بر این مبنا منصوب شوند .

 

 

انتهای پیام/د

جمعا ۴۳۶۵ پست مدیریتی داریم

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.