سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هنر و خلاقیت در سوگواره دانش‌آموزی/ رقابت نوجوانان برای ابتکار در برگزاری هیئت‌های عزاداری

معاون فرهنگی، اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از برگزاری سوگواره هنر و خلاقیت دانش‎‌آموزی با هدف ابتکار در برگزاری هیئت‌های مذهبی خبر داد.

علی جانباز معاون فرهنگی، اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده  دانش‌آموزی در ایام محرم اظهار کرد: سابقه برگزاری هیئت انصار المهدی به حدود ۱۵ سال قبل باز می‌گردد اما در نظر داریم تا شیوه برگزاری این هیئت مطابق با نیازهای روز و روحیات نوجوان تغییر کند برهمین اساس نوآوری‌هایی را در این زمینه در نظر گرفتیم.

او ادامه داد: برای افزایش جذب مخاطب و به روزآوری این نیازها مدل جذب مخاطب  در هیئت‌های مذهبی با ابتکار و ایده نوجوانانه آمیخته شده و به بهترین ایده جوایزی تعلق می‌گیرد که در قالب سوگواره هنر و ابتکار دانش‌آموزان شکل می‌گیرد.

جانباز معاون فرهنگی، اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه  در ادوار مختلف هیئت‌ها رشد جدی داشتند، اظهار کرد: هیئت های نوجوانان به دلیل  ابتکار و خلاقیت  نوجوانانه از اهمیت بالایی برخوردار است و مخاطب خود را دارد اما در قالب این طرح  جدید نوجوانان با شوق بیشتری در این هیات مذهبی شرکت می‌کنند.

او افزود: اکنون با استفاده از ابزارهای سنتی اما با روش‌های نوین هیات عزاداری برپا می‌شوند و نوجوان به صورت گروهی یافردی می‌توانند ایده‌های خود برای فعالیت در هیئت‌ها را از طریق کانال مجازی سوگواره و سایت بیرق که  نشانی دبیرخانه هیئت های انصار المهدی است، ارسال کنند.

جانباز با اشاره به اینکه نوجوانان از  ابتدای محرم تا اربعین امکان ارسال آثار خود رادارند، گفت: بعد از این ایام جوایزی به بهترین ایده‌ها تعلق می‌گیرد همچنین بانک ایده و ابتکارات در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.


بیشتربخوانید:جزئیات برگزاری مراسم «احلی من العسل» در ایام محرم


معاون فرهنگی، اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تاکید کرد: در این سوگواره به موضوع فضاسازی و نحوه تامین اعتبار برای بازسازی هیئت هم توجه می‌شود.

او با اشاره به اینکه موضوع هنر را باید در همه برنامه‌های فرهنگی پیش ببریم، بیان کرد: باید دایره مخاطبان را افزایش دهیم و از طریق ابتکار و خلاقیت به این مهم می‌پردازیم همچنین از این فضا برای بهبود رشد کتابخوانی هم استفاده می‌کنیم تا نوجوانان در کنار برپایی این هیئت به فعالیت‌های فرهنگی هم بپردازند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.