سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف یک انبار با ۳۰۰ تن کنجد احتکار/دستگیری سارق و کشف ۷۰۰ کیلو کابل مسروقه/سارقان مسلح در دام پلیس فسا

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۳ شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۱۳ شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف یک انبار با ۳۰۰ تن کنجد احتکار در نی ریز

فرمانده انتظامی استان از کشف ۳۰۰ تن کنجد احتکار شده به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در شهرستان نی ریز خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی گفت: در راستای مبارزه با احتکار و با هماهنگی مقام قضائی یک انبار کنجد در یکی از محلات شهرستان نی ریز توسط ماموران پلیس آگاهی شناسایی شد.

سردار حبیبی افزود: با اعزام ماموران و نمایندگان اداره صنعت و معدن به آن مکان و بازرسی صورت گرفته از انبار، مقدار ۳۰۰ تن کنجد احتکار شده کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان، ارزش ریالی کنجد‌های احتکار شده، ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: انبار مورد نظر پلمپ و با تشکیل پرونده به همراه مالک برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع شد.

دستگیری سارق و کشف ۷۰۰ کیلو سیم و کابل مسروقه

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری یک سارق و کشف ۷۰۰ کیلو سیم و کابل مسروقه به ارزش ۴۹۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری"۲۳ گلدشت" این شهرستان در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک سواری پراید مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

سرهنگ شجاعی تصریح کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند خودرو را متوقف و در بازرسی از آن، ۷۰۰ کیلو سیم و کابل مسروقه کشف کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۴۹۰ میلیون ریال برآورد شده است، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۱۵ کیلو تریاک در شیراز

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از توقیف یک سواری ۴۰۵ و کشف ۱۵ کیلو تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ عبدالله خسروانی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در اجرای طرح مقابله با قاچاقچیان، حین کنترل خودرو‌های عبوری، به یک سواری ۴۰۵ مظنون و آن را متوقف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، مقدار ۱۵ کیلو تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در درب‌ها جاسازی شده بود کشف و یک نفر متهم دستگیر شد، تصریح کرد: یک سواری پژو پارس که اسکورت محموله بود نیز توقیف و رانندگان هر دو خودرو برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

برخورد ۲ موتورسیکلت در دوبرجی

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: برخورد ۲ دستگاه موتورسیکلت در منطقه "دوبرجی" شهرستان داراب، یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی در بیان جزئیات این حادثه گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف فوتی در منطقه "دوبرجی" شهرستان داراب، بلافاصله گشت تصادفات به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان افزود: در این حادثه، یک دستگاه موتورسیکلت به علت رعایت نکردن حق تقدم با یک موتورسیکلت دیگر برخورد کرده است.

این مقام انتظامی گفت: در این حادثه متاسفانه راکب یکی از موتورسیکلت‌ها به علت شدت ضربه وارده در محل فوت و راکب و ترک نشین موتورسیکلت دیگر مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرهنگ دهقانی با اشاره به دوطرفه بودن برخی از محور‌های مواصلاتی استان، از رانندگانی که قصد تردد در این محور‌ها را دارند خواست با سرعت مطمئنه تردد کنند تا سفری ایمن برای خود و دیگران به همراه داشته باشند.

دستگیری ۳۰ سارق و کشف ۴۸ فقره سرقت در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از شناسایی و دستگیری ۳۰ نفر سارق در یک ماه اخیر و کشف ۴۸ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ محمد هاشم قسام گفت: طرح ضربتی پلیس با هدف برخورد قاطع با سارقان و هنجار شکنان با هماهنگی مراجع قضائی و با اقتدار کامل در نقاط آلوده و جرم خیز اجرا شد.

او افزود: در همین راستا ماموران طی یک ماه اخیر پس از شناسایی منازل و پاتوق‌های تعدادی از سارقان، با اکیپ‌های جداگانه و در طرح‌های ضربتی اقدام به بازرسی از این مکان‌ها کردند و موفق شدند تعداد ۳۰ نفر سارق را دستگیر و ۴۸ فقره انواع سرقت را کشف کنند.

سرهنگ قسام با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، خاطر نشان کرد: برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت‌های اصلی انتظامی ممسنی می‌باشد که پلیس این شهرستان در این راستا به صورت شبانه روزی برای برخورد قاطع با مجرمان و فراهم کردن امنیت و آرامش شهروندان گام خواهند برداشت.

کشف ۳۲ قطعه پرنده شکاری و تزئینی قاچاق

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۳۲ قطعه پرنده شکاری و تزئینی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و دستگیری ۳ نفر در این زمینه خبر داد.

سرهنگ فرج شجاع بیان کرد: در اجرای طرح برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی یگان امداد این شهرستان با اقدامات فنی از خرید و فروش تعدادی پرونده قاچاق در یکی از محلات شیراز مطلع شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز افزود: ماموران سریعا به محل مورد نظر اعزام و ضمن دستگیری ۳ نفر که قصد خرید و فروش پرندگان داشتند، موفق شدند ۳۲ قطعه پرنده شکاری و تزئینی قاچاق از نوع شاهین، کاسکو، طاووس، طیهو، عقاب و ... از آن‌ها کشف کنند.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه قاچاقچیان قصد فروش این پرندگان و خروج آن‌ها از کشور به مقصد کشور‌های حاشیه خلیج فارس را داشتند، تصریح کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سارقان مسلح در دام پلیس فسا

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف یک خودرو مسروقه و دستگیری ۳ نفر سارق مسلح خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه پژو ۴۰۵ در یکی از محلات این شهرستان، اکیپ ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از تحقیقات فنی و تخصصی و سرنخ‌های به جامانده در صحنه سرقت، موفق شدند خودرو مسروقه را در شهرستان سروستان شناسایی و توقیف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان اینکه در این خصوص ۳ نفر سارق مسلح دستگیر شدند، اظهار کرد:متهمان با پرونده متشکله روانه دادسرا و تحقیقات برای کشف سلاح به کار رفته در سرقت ادامه دارد.

دستگیری سارقا ن با ۱۱۷ فقره سرقت در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری ۱۰۵ نفر سارق و کشف ۱۱۷ فقره سرقت طی یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان با اعلام این خبر گفت: طی یک ماه گذشته طرح‌های مختلف ارتقا امنیت اجتماعی با هدف برخورد قاطع با سارقان و هنجار شکنان در نقاط آلوده و جرم خیز شهرستان مرودشت با اقتدار کامل پلیس اجرا شد.

او افزود: ماموران پلیس‌های تخصصی، کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی مرودشت در ۳۰ روز گذشته، با اکیپ‌های جداگانه و در طرح‌های ضربتی موفق شدند تعداد ۱۰۵ نفر سارق را دستگیر و بیش از ۱۱۷ فقره انواع سرقت را از آنان کشف کنند.

سرهنگ زراعتیان تصریح کرد: با تلاش و کوشش شبانه روزی کارکنان انتظامی مرودشت در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل دستگیری سارقان ۱۵۶ درصد و کشف سرقت‌ها ۹۲ درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت تصریح کرد: تجزیه و تحلیل وقوع و کشف سرقت‌ها نشان می‌دهد بیشترین آمار مربوط به اماکن خصوصی مثل ساختمان‌های نیمه کاره، باغات و مزارع، تلمبه خانه‌ها و ... می‌باشد که مالکان اینگونه اماکن، اقدامات لازم را در خصوص پیشگیری از سرقت بکار نبرده اند، بنابراین توصیه می‌شود شهروندان و مالکان در صورت امکان نسبت به گماردن نگهبان اقدام کنند و یا حداقل در فواصل زمانی به ویژه در شب‌ها از این گونه اماکن سرکشی داشته باشند، اموال و وسایل موجود در این مکان‌ها را به حال خود رها نکنند و آن‌ها را در قسمتی که دارای قفل و استحکامات کافی است نگهداری کنند و سعی کنند ملک خود را به دوربین مدار بسته تجهیز کنند.
انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.