سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه مشترک روسیه و هند: به همکاری تجاری با ایران ادامه می‌دهیم

ولادیمیر پوتین و نارندرا مودی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند قصد دارند به همکاری‌های اقتصادی و تجاری خود با ایران ادامه دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه و هند روز چهارشنبه بر ادامه همکاری‌های قانونی اقتصادی و تجاری خود با ایران، اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ و همچنین اجرای کامل برجام تاکید کردند. 

این خبر را در ابتدا خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از یک بیانیه مشترک صادر شده از سوی دو کشور در پی گفت‌وگوی سران آن‌ها منتشر کرد.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نارندرا مودی، نخست وزیر هند در یک نشست اقتصادی در ولادی‌وستوک در شرق دور روسیه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

همچنین خبرگزاری تاس گزارش داد ولادیمیر پوتین پس از این دیدار در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک اعلام کرد کشورش آماده توسعه همکاری با هند در زمینه انرژی هسته‌ای است. روسیه قصد دارد دست کم ۱۲ نیروگاه هسته‌ای در هند بسازد.

وی گفت: ما همکاری شرکت روس اتم با شرکای هندی را به عنوان یک پروژه مشترک راهبردی قلمداد می‌کنیم که از جمله آن، همکاری برای ساخت نیروگاه هسته‌ای مدرن در کودانکولام هند است. در حال حاضر دو نیروگاه در حال فعالیت است.

پوتین همچنین گفت: ساخت سومین و چهارمین نیروگاه هسته‌ای نیز در دست اجراست و طبق توافقات موجود، دست کم ۱۲ نیروگاه هسته‌ای طراحی شده از سوی روسیه در ظرف ۲۰ سال (در هند) ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.