سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر در رشت

همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر استان گیلان امروز در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان امروز در همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر این استان گفت: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه ۳ بخش دولتی، تعاونی و خصوصی با برنامه‌ریزی منظم و صریح استوار است و آنچه در تجربیات موفق جهانی و حتی در کشور و استان خودمان نشان داده، نقش آفرینی بخش‌های خصوصی و از آن مهمتر تعاونی‌ها در رونق اقتصادی است.

استاندار گیلان با اشاره بسترساز بودن مزیت‌های طبیعی و همچنین موقعیت استراتژیکی گیلان در نقش آفرینی بیشتر تعاونی‌ها برای رونق صادرات و کمک استان به اقتصاد ملی اظهار داشت: توسعه فعالیت‌های تولیدی منحصر گیلان به ویژه در حوزه شیلات اعم از فعالیت‌های صیادی و پرورش ماهی نیز در این راستا قابل توجه است.

زارع با اشاره به طرح ملی اشتغال روستایی گفت: این طرح در کنار ایجاد فرصت‌های شغلی، زمینه ساز خلاقیت و کارآفرینی بوده و همچنین شرایط ماندگاری در روستا‌ها را بیشتر از قبل آماده می‌کند و در کنار این موارد مهم، محصول و برند هر منطقه را تولید می‌کند که می‌تواند و باید در درازمدت، به عرصه رقابت وارد شود.

او دربرگیری گستره وسیعی از اشتغالزایی را یکی دیگر از مزیت‌های تعاونی‌ها عنوان کرد و افزود: تعاونی‌ها از روستا‌ها تا شهر‌های بزرگ، از خیابان و مزرعه و کارگاه کوچک و بزرگ صنعتی تا درون خانه فعالیت دارند و همچنین ظرفیت کمی مغفول مانده، اما حضور موثر بانوان توانمند را نیز مورد توجه دارند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در سال گذشته صادرات ۳۲ میلیون دلاری از طریق شرکت‌های تعاونی استان گیلان انجام شده است، بیان کرد: در این حوزه به نسبت سال ۹۶، ۸۰ درصد افزایش داشته ایم و این روند باید تا پایان امسال نیز، مسیر رو به رشد خود را بپیماید و به میزان بیش از ۵۰ میلیون دلار برسد.

زارع به تشکیل تعاونی‌های توسعه و عمران در ۵ شهرستان استان تاکنون اشاره کرد و گفت: تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان ها، ظرفیت قانونی مناسبی برای تحرک بخشی اقتصاد محلی و مشارکت در اجرای پروژه‌های عمرانی دولت بدون تشریفات است که در استان گیلان تعداد این تعاونی‌ها باید تا پایان سال ۲ برابر شوند.

انتهای پیام/ع

همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر گیلان با حضور استاندار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.