سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیمه دوم مهرماه؛

طرح آمارگیری کلونی‌های زنبور عسل

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: طبق آخرین آمارگیری بیش از هفت هزار زنبورستان با ۲۳۲ هزار کلونی در سطح استان شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سیدمادح حسامی اظهار داشت: هر ساله همزمان با سراسر کشور طرح آمارگیری از زنبورستان‌های استان در نیمه دوم مهرماه آغاز می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر هفت هزار و یک زنبورستان در سطح استان شناسایی شده که حداقل هفت هزار نفر به عنوان زنبوردار و بیش از ۱۱ هزار نفر در این زنبورستان‌ها مشغول به فعالیت هستند.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: در سطح استان کردستان ۲۳۲ هزار کلونی زنبورعسل شناسایی شده است که از این تعداد ۲۲۱ هزار کلونی جزو کلونی‌های مدرن و بقیه کلونی‌های بومی و سنتی هستند.

حسامی تصریح کرد: سال گذشته یک هزار و ۳۴۹ تن عسل در استان کردستان تولید شد که از این مقدار یک هزار و ۳۳۲ تن آن مربوط به تولید عسل کلونی‌های مدرن و ۱۷ تن هم مربوط به کلونی‌های بومی استان بود.

وی گفت: سیاست و اولویت ما این است که جدای از تولید عسل سایر فراورده‌های زنبور شامل ژل رویال، موم، برموم، گرده‌گل و حتی زهرگیری را در سطح استان فعال کنیم و در این راستا کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی مختلفی را در سطح استان شروع کردیم.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: سال گذشته زنبورداران کردستانی ۲۲۶ کیلوگرم ژل رویال تولید کردند که به طور میانگین ارزش هر کیلوگرم آن حدود هشت میلیون تومان بود.

انتهای پیام/ت

شناسایی 221 هزار کلنی زنبور عسل در کردستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.