سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام محرم در اردبیل

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام محرم به ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صادق صالحی، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با عنایت به فرارسیدن ایام سوگواری ابا عبدا... (ع) و افزایش تقاضا برای تهیه فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت قرمز، سفید و آلایش گوشتی در تأمین نذورات مردمی طرح نظارت بهداشتی در سطح استان اردبیل اجرا می‌شود.

او بیان کرد: فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی تحت نظارت دامپزشکی تهیه نموده و به هنگام خرید به ممهور بودن گوشت به مهر بهداشتی دامپزشکی اطمینان حاصل نمایند.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل افزود: در ایام خاص نظیر دهه محرم و ایام سوگواری، مخصوصاً روز‌های تاسوعا و عاشورا شیعیان و شیفتگان حضرت ابا عبدا... براساس سنت حسنه و دیرینه خود اقدام به ذبح دام قربانی و نذری در جلو و مسیر دستجات عزاداری، هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها، تکایا می‌نمایند که در این راستا به جهت پیشگیری از برخی بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام علی الخصوص بیماری تب کریمه کنگو توصیه می‌شود دام‌های نذری مورد بازرسی بهداشتی واقع شده و در چرخه مصرف انسانی وارد گردند.

صالحی همچنین تصریح کرد: اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی استان اردبیل در این ایام به حالت آماده باش کامل بوده و در زمینه نظارت بهداشتی و شرعی بر لاشه دام‌های نذری سوگواران فعالیت خواهند نمود و عزاداران می‌توانند ضمن مراجعه به اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی از سلامت دام قربانی خود اطمینان حاصل نمایند.

او افزود: کلیه کشتارگاه‌های استان اردبیل در ایام سوگواری مخصوصاً تاسوعا و عاشورای حسینی فعال بوده و شهروندان عزادار می‌توانند دام نذری خود را به کشتارگاه منتقل و از خدمات بهداشتی رایگان استفاده نمایند که علاوه بر ذبح دام نذری، کلیه فرآیند‌های آماده سازی لاشه بصورت کاملاً بهداشتی در آنجا انجام گرفته و از آلودگی زیست محیطی در معابر و خیابان‌ها جلوگیری بعمل می‌آید.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: به حداقل رساندن شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام و کاهش مسمومیت‌های غذایی، اطمینان شهروندان از سلامت فرآورده‌های خام دامی مصرفی و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه از مهمترین اهداف اجرای طرح در این اطلاعیه عنوان شده است.

انتهای پیام/ح

آمادگی اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی در استان اردبیل

برچسب ها: بهداشت ، دامپزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.