سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مونسان در حاشیه جلسه هیئت دولت:

مسیر رو به رشد گردشگری ادامه خواهد داشت

وزیر میراث فرهنگی گفت: مسیر رو به رشد گردشگری در ابعاد داخلی و خارجی ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در وهله اول لازم است از نمایندگان مجلس به جهت اعتماد به بنده تشکر کنم و در ساختار جدید، مأموریت‌های مهمتری را قطعاً به انجام خواهیم رساند.

مونسان با اشاره به اینکه این وزارتخانه ابعاد فرهنگی و اقتصادی بسیار مهمی دارد، ادامه داد: بر این اساس این وزارتخانه شرح مأموریت‌های بسیار زیادی دارد که نمایندگان مجلس تشخیص دادند ساختار سازمانی ارتقا پیدا کند تا ما بتوانیم مأموریت‌ها را به خوبی انجام دهیم.


بیشتر بخوانید: اولین وزیر میراث فرهنگی را بیشتر بشناسید + سوابق و برنامه‌ها


او افزود: مسیر رو به رشد گردشگری در ابعاد داخلی و خارجی ادامه پیدا خواهد کرد، تلاش داریم روند افزایش سرمایه‌گذاری که در بخش گردشگری کشور در حال انجام است، همچنان به همین صورت ادامه پیدا کند و ما بتوانیم تعداد قابل توجهی از این پروژه‌ها را تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسانیم.

مونسان ادامه داد: در بعد صنایع دستی هم شاهد روند رشد صادرات هستیم. اکنون در شرایط موجود طرح تجاری سازی شروع و در حال کار کردن بر روی ارتقای بسته‌بندی و برند سازی و طراحی مبتنی بر سلیقه بازار هستیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: مسیر رو به رشد گردشگری در ابعاد داخلی و خارجی ادامه پیدا خواهد کرد و تلاش داریم روند افزایش سرمایه‌گذاری که در بخش گردشگری کشور در حال انجام است، همچنان به همین صورت ادامه پیدا کند و ما بتوانیم تعداد قابل توجهی از این پروژه‌ها را تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسانیم.

او درباره حوزه صنایع دستی گفت: روند رشد صادرات خوبی را علی‌رغم شرایط موجود داریم و طرح تجاری‌سازی را آغاز کرده‌ایم و به دنبال آن هستیم که روی ارتقای بسته‌بندی، برندسازی و طراحی مبتنی بر سلیقه بازار کار و کاربردی کردن صنایع دستی کار کنیم تا حجم بازار گسترش پیدا کند.

مونسان در حوزه میراث فرهنگی بیان کرد: در بُعد میراث فرهنگی هم با ارتقای ساختاری که صورت گرفته است، امیدواریم بتوانیم اعتبارات بهتری را جذب کنیم تا به میراث فرهنگی توجه بیشتری شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه ثبت جهانی آثار فرهنگی همچنان ادامه می‌یابد، افزود: با روند ثبت جهانی به صورت زنجیره‌ای، امیدواریم بتوانیم از سهمیه‌های خود حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم و خوشحالیم که جایگاه ما در این زمینه یعنی میراث فرهنگی جهانی از ۱۱ به ۹ ارتقا پیدا کرده است و امیدواریم این روند رو به رشد را ادامه دهیم.

مونسان با بیان اینکه امیدواریم از سرمایه خود مردم هم استفاده کنیم و ملت در مرمت و احیای بنا‌های تاریخی مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: ما به دنبال آن هستیم که از این طریق کسب و کار‌های جدیدی را شکل دهیم تا برای جوانان ایجاد شغل شود. همچنین موضوع جدیدی تحت عنوان «بوتیک-هتل‌ها» مطرح است؛ بنا‌های تاریخی ما در حال تبدیل شدن به فضا‌های اقامتی هستند که مورد اقبال گردشگران خارجی و داخلی قرار گرفته و به دنبال آن هستیم که این موضوع را توسعه دهیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.