سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت کلزا در سطح ۷ هزار هکتار از اراضی جنوب کرمان

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: در سال زراعی ۹۹-۹۸ برنامه کشت کلزا در سطح ۷ هزار و پانصد هکتار هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فرامرز رستگاری مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: در راستای سیاست‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی به منظور افزایش ضریب خود اتکایی در تولید محصولات استراتژیک کلزا، برنامه اجرایی در سال زراعی ۹۹-۹۸ در سطح ۷۵۰۰ هکتار و تولید ۱۸ هزار و ۷۵۰ تن در جنوب کرمان هدف‌گذاری شده است.

او افزود:در جهت تحقق اهداف فرایند تولید و توسعه کشت، بسته حمایتی مشتمل بر تامین بذر هیبرید یارانه دار، پوشش بیمه‌ای محصول، تامین و توزیع کود‌های شیمیایی با حفظ اولویت خاص، مساعدت در تغذیه و پتانسیل سنجی، تامین ریز دانه کار‌های یارانه دار، تامین و توزیع سموم علف کش یارانه ای، ارائه خدمات مشاوره و فنی مستمر است.

رستگاری با اشاره به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش گفت: هر هکتار ۵۰ میلیون ریال و خرید تضمینی محصول حداقل ۳۰ درصد بیش از سال قبل ارائه می‌شود.

مدیر زراعت وباغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: به منظور برنامه ریزی و کشت به موقع با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی نسبت به عقد قرارداد کشت و ثبت سامانه‌ای اقدام نمایند.

او اضافه کرد: کشاورزان برای تامین بذر با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی مشخصات خود را در لیست بهره برداری ثبت نمایند.

او با اشاره به نحوه پرداخت تسهیلات بانکی به کلزاکاران افزود: متقاضیان استفاده از تسهیلات بانکی ثبت نام در سامانه و مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی برای تشکیل پرونده اقدام تا آغاز فصل کاشت مقدمات دریافت تسهیلات فراهم گردد.

مدیر زراعت سازمان در ادامه گفت: متقاضیان خرید ریزدانه کار با ۷۰ میلیون ریال یارانه برای هر دستگاه، با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و اخذ معرفی نامه اقدام نمایند.

انتهای پیام/س

کشت کلزا در جنوب کرمان آغاز شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.