وی با اشاره به اینکه تنها با متنوع کردن سرویسها نمیتوان پاسخگوی نیاز مشتریان بود، اظهار داشت: "در طرح تحول دیجیتال که به تازگی پست در پیش گرفته است، اجرا و پیاده سازی سرویسها و ارتباط مستقیم با مشتریان بر عهده شرکای بخش خصوصی است."
او تجربه پست در ارائه خدمات از محل درخواست مشتری را یادآور شد و افزود: "در مرحله نخست، سرویس ۱۹۳ در تهران با در اختیار داشتن ۹۰ پیک موتوری راه اندازی شد، اما در ادامه به دلیل طولانی شدن پروژه، تغییرات مدیریتی و برخی مسایل مالی، این سرویس تعطیل شد."
عضو هیئت مدیره اظهار داشت: "در دور دوم نیز این سرویس به دلیل ضعف عملکردی مجری و مناسب نبودن قرارداد منعقد شده بین پست و شرکت اجرا کننده و حمایت نشدن از سوی پست، موفق نبود."
به گفته وی، با تجربهای که از این سرویس به دست آمد، مصمم به تغییر الگوی مشارکت و رسیدن به مدلی برد برد برای دو طرف شدیم که مناسبترین آن براساس تجربههای موفق جهانی، سکو سازی پست برای عرضه خدمات توسط بخش خصوصی است.
قادری در خصوص نحوه مشارکت و طراحی مدل کسب و کار به همکاری موفق پست و الوپیک در راه اندازی سرویس الوپست اشاره کرد و اظهار داشت: "در تفاهم نامهای که با این کسب و کار استارت آپی منعقد شده و تاکنون منجر به جذب ترافیک قابل توجهی شده است، وظایف و مسئولیتها هر دو طرف کاملا مشخص و نحوه دریافت حق السهم نیز به صورت شفاف تعیین شده است."
او انحصاری نبودن و رسیدن به الگوی برد-برد برای هر دو طرف را از دیگر ویژگیهای مدل کسب و کار پست در همکاری با بخش خصوصی عنوان کرد.
بهزاد اقبال خواه دیگر عضو هیئت مدیره نیز در این نشست اعتماد مردم به پست را خاطر نشان کرد و افزود: "الو پست به عنوان خدمتی ارزنده، ثمره همکاری پست با بخش خصوصی است که تاثیر قابل توجه در کاهش مراجعات حضوری مردم به واحدهای پستی دارد."
در ادامه این نشست، نمایندگان فعالان بخش خصوصی جمع آوری مرسولات، به طرح دیدگاهها و نظرات خود پیرامون مباحث مطرح شده و طراحی مدل خدمات مشارکتی پرداختند.
بیشتر بخوانید: برای همه مراحل طرح ستاپ تحقیقات کافی صورت گرفته است
انتهای پیام/