سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

بهای نفت و طلا امروز (چهارشنبه) در بازارهای جهانی با افزایش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بهای نفت پس از آنکه دیروز با کاهش همراه بود، امروز روندی صعودی را طی کرد.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین‌المللی) با ۱۲ سنت افزایش (معادل ۰.۲۱ درصد) به ۵۸ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۲۰ سنت افزایش (معادل ۰.۳۷ درصد)، ۵۴ دلار و ۱۴ سنت در هر بشکه معامله شد.

بهای نفت روز سه‌شنبه به دنبال انتشار داده‌های مربوط به کاهش فعالیت‌های تولیدی آمریکا به پایین‌ترین سطح در یک ماه اخیر رسیده بود. این در حالی است که به دنبال انتشار گزارشی درباره افزایش سرعت فعالیت در بخش خدمات چین –که دومین اقتصاد برتر جهان محسوب می‌شود—بهای نفت روز چهارشنبه افزایش یافت.

چین دومین مصرف کننده نفت جهان نیز محسوب می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیروز در حساب توییتر خود به چین هشدار داد در صورتی که پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به توافق با آمریکا دست نیابد، پس از انتخابات شرایط توافق برای پکن بسیار سخت‌تر خواهد شد.

بهای طلا هم به دنبال انتشار گزارش داده‌های ضعیف مربوط به کاهش فعالیت‌های تولیدی در آمریکا و افزایش تقاضای فلز زرد، با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلا با ۱ درصد افزایش به ۱۵۴۶.۳۰ دلار رسید. نگرانی‌ها از تشدید تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا باعث شده است سطح تقاضا برای خرید طلا با افزایش همراه باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.