سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی افزایش حضور دانشجویان کرمانی در راهپیمایی اربعین

مسئول ستاد اربعین بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: پیش بینی می‌شود تعداد بیشتری از دانشجویان امسال نسبت به سال گذشته در راهپیمایی شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محسن عسکر زاده مسئول ستاد اربعین بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: پیاده روی اربعین یکی از بزرگترین تجمعات جهان تشیع است که به بهانه‌ی غربت مظلومترین فرزند حضرت علی (ع) همه ساله برگزار می‌شود که با سقوط حزب بعث این تجمع افزایش چشم گیری داشته است.

مسئول ستاد اربعین بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: پیاده روی اربعین یک نوع نمایش، از قدرت تشیع است که می‌تواند وحدت جهان اسلام را به رخ جهانیان کشید.

عسکر زاده گفت: یکی از مشکلات عمده‌ی دانشجویان پسر در سال‌های گذشته برای شرکت در این تجمع عظیم، نداشتن کارت پایان خدمت و وثیقه در قبال آن بوده است که با اتخاذ مصوباتی، گذاشتن وثیقه خروج از کشور برای دانشجویان پسر حذف شد.

او هدف از اعزام دانشجویان به پیاده روی اربعین را افزایش معرفت دینی در میان آنان دانست و افزود: دانشگاه انسان سازی محرم و صفر است که نسل انقلاب را زنده و پر تحرک می‌سازد، اعزام دانشجویان در سال ۹۸ همانند سال ها‌ی قبل در دستور کار قرار گرفته است و تسهیلات آن نیز مشخص شده است.

او تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده‌ی دانشجویان پسر در سال‌های گذشته برای شرکت در این تجمع عظیم، نداشتن کارت پایان خدمت و وثیقه در قبال آن بوده است که با اتخاذ مصوباتی، گذاشتن وثیقه خروج از کشور برای دانشجویان پسر حذف شد.

مسئول ستاد اربعین بسیج دانشجویی استان کرمان بیان داشت: دانشجویان می‌توانند از تاریخ ۲۰ شهریور ماه با مراجعه به سامانه‌ی سماح به نشانی www.samah.haj.ir ثبت نام خود را انجام دهند تا برای خارج شدن از کشور در زمان راهپیمایی اربعین مشکلات گذاشتن وثیقه رانداشته باشند.

عسکرزاده در خصوص اعزام دانشجویان دختر مجرد، بیان کرد: خواهران دانشجو، می‌توانند با خانواده‌های خود یا به صورت کاروان‌های ۳۰ نفره در این راهپیمایی عظیم شرکت کنند، در حال حاضر مسئول بسیج دانشجویی استان با اعزام دانشجویان دختر به صورت کاروانی موافقت نکرده است، لذا اعزامی برای این عزیزان نداریم.

او گفت: در سال‌های گذشته دانشگاه‌های آزاد و، ولی عصر موکب‌هایی را راه اندازی کرده اند، امسال هم هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا دانشجویان درموکب داری و خادمی دانشجویی مشارکت داشته باشند.

سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان استان کرمان در راهپیمایی اربعین شرکت کردند.

انتهای پیام/س

تعداد دانشجویان کرمانی در راهپیمایی اربعین حسینی افزایش می یابد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.