سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متهم شدن کلمبیا به اقدام برای آغاز درگیری با ونزوئلا

همزمان با افزایش تنش میان کاراکاس و بوگوتا، رئیس‌جمهور ونزوئلا در اظهاراتی کلمبیا را به اقدام برای آغاز درگیری نظامی با کشورش متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، کلمبیا را به اقدام برای «آغاز درگیری نظامی» با کشورش متهم کرد.

او به ارتش ونزوئلا دستور داد در مرز این کشور به حال آماده باش در آید.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در حاشیه یک مراسم نظامی که در کاراکاس برگزار می‌شد، اعلام کرد: «دولت کلمبیا نه تنها ونزوئلا را به سمت جنگی سوق می‌دهد که اوضاع را بدتر می‌کند، بلکه به منظور حمله به ونزوئلا و آغاز درگیری نظامی بر ضد کشورمان از اتهامات بی‌اساسی بهره می‌برد.»

مادورو همچنین در برابر تهدید حمله کلمبیا به ونزوئلا از آماده باش یگان‌های نظامی مستقر در مرز ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتری مشترک میان دو کشور خبر داد.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین اعلام کرد به منظور «آموزش و هر گونه استقرار عملی نیروها»، تمرین‌های نظامی از دهم تا هجدهم سپتامبر در مرز مشترک دو کشور برگزار می‌شود.

پیش از این هم مقامات ونزوئلا اعلام کردند شواهدی در دست دارند دال بر این که اردوگاه‌های آموزش شبه‌نظامیان در کشور کلمبیا در حال فعالیت برای آماده سازی حملاتی، با هدف تضعیف مادورو هستند.

«خوزه رودریگز»، وزیر ارتباطات ونزوئلا، در اظهاراتی در تلویزیون دولتی این کشور گفت «ایوان دوکه»، رئیس جمهور کلمبیا، هیچ کاری برای متوقف کردن این شبه‌نظامیان صورت نمی‌دهد.

این اتهام در میانه تشدید تنش‌ها بین این دو کشور آمریکای جنوبی مطرح می‌شود.

رودریگز که سخنگوی مادورو نیز است تصاویر و مختصاتی ماهواره‌ای از محلی نمایش داد که به گفته وی سه اردوگاه آموزشی شبه‌نظامیان در امتداد مرز این کشور با کلمبیاست. اوگفت توطئه‌ای تروریستی برای اجرای انفجار علیه دو واحد ویژه پلیس ونزوئلا و نیز دیوان عالی این کشور را خنثی کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.