سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تیم ملی بسکتبال ایران - اسپانیا / مصاف آسمان خراشان و ماتادور‌ها در آخرین دیدار گروهی/ ملی پوشان در اندیشه بهترین نمایش

تیم ملی بسکتبال کشورمان امروز در آخرین دیدار خود در دور گروهی رقابت‌های جام جهانی از ساعت ۱۷ به مصاف اسپانیا می‌رود.

به گزارش به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی کشورمان باید در آخرین دیدار خود در دور گروهی رقابت های جام جهانی بسکتبال امروز از ساعت ۱۷ با اسپانیا تیم دوم جهان بازی کند. شاگردان شاهین طبع در دو دیدار گذشته خود مقابل تیم های پورتوریکو و تونس دو شکست پیاپی را تجربه کرده اند و دیگر امیدی برای صعود به دور دوم ندارند و این بازی برای آن ها تنها یک بازی تشریفاتی و یک فرصت تدارکاتی خوب است . اسپانیایی ها در طرف مقابل در هر دو بازی پیروز شدند و به مرحله بعدی راه یافته اند ، آن ها یکی از امید های قهرمانی هستند ، ماتادور‌ها یکی از قدرتمند‌ترین تیم‌های بسکتبال جهان هستند و علاوه بر اینکه در فوتبال یک مدعی محسوب می‌شوند در بسکتبال هم در جایگاه دوم رنکینگ جهانی قرار دارند. لیگ بسکتبال اسپانیا پس از NBA آمریکا در رده دوم قرار دارد.

ماتادور‌ها ۳ مدال نقره و یک مدال برنز المپیک را در کارنامه دارند. اسپانیایی‌ها ۱۳ دوره در بازی‌های المپیک شرکت کرده‌اند. نخستین مدال آن‌ها در المپیک ۱۹۸۴ آمریکا به دست آمد. آن‌ها در دیدار نهایی که برای نخستین مرتبه به آن رسیده بودند مقابل آمریکای میزبان شکست خوردند تا به مدال نقره این رقابت‌ها دست یابند.

پیشرفت بسکتبال در اسپانیا از همان ابتدای دهه ۸۰ میلادی آغاز شد. آن‌ها در ۲ دوره متوالی به جمع ۴ تیم برتر رسیدند. ماتادور‌ها در ۵ دوره رقابت‌های المپیک تابستانی ناکام بودند تا سرانجام بار دیگر در المپیک ۲۰۰۸ پکن به فینال رسیدند و نایب قهرمان شدند. ماتادور‌ها از سال ۲۰۰۸ به بعد همواره در جمع ۳ تیم برتر حضور داشته اند. آن‌ها در المپیک‌های ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو به ترتیب مدال نقره و برنز کسب کردند.

پیشرفت دوباره بسکتبال اسپانیا از سال ۲۰۰۰ آغاز شد. آن‌ها از سال ۱۹۹۹ تاکنون از ۱۰ دوره رقابت‌های قهرمانی بسکتبال اروپا ۹ بار موفق به کسب مدال شدند. آخرین مدال اسپانیایی‌ها در رقابت‌های اروپایی برنز بود که سال ۲۰۱۷ به دست آوردند. اسپانیا در مجموع ۳ مدال طلا، ۶ مدال نقره و ۴ مدال برنز در رقابت‌های قهرمانی اروپا کسب کرده است.


بیشتر بخوانید: پیروزی نزدیک آمریکا در وقت اضافه/ شکست سنگین اردن برابر خروس‌ها


اسپانیایی‌ها اگر چه در المپیک و اروپا عملکرد خوبی داشتند، اما آمارشان در جام جهانی درخشان نیست. آن‌ها در دوازده دوره از ۱۸ دوره رقابت‌های جام جهانی حضور داشتند و بهترین عنوان آن‌ها قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۶ است. اسپانیا در ادوار دیگر همواره در جایگاه چهارم یا پنجم قرار داشته است.

روبیو ریکی بازیکن تیم فونیکس آمریکا، خوان هرنامگوز بازیکن تیم دنور، مارک کاسول بازیکن تورنتو رپتورز و ویلی هرنامگوز بازیکن تیم شارلوت، ۵ بازیکنی هستند که در NBA بازی می‌کنند. ۷ بازیکن دیگر این تیم هم همگی در باشگاه‌های رئال مادرید، بارسلونا و والنسیا حضور دارند.


بیشتر بخوانید: تیم ملی بسکتبال ایران ۶۷ - تونس ۷۹ / شانس صعود به دور دوم از دست رفت/ سهمیه المپیک به اما و اگر کشیده شد/ روز خوب آفریقایی ها در پرتاب‌های ۳ امتیازی


تیم ملی کشورمان تنها یک بار سابقه مصاف با تیم ملی اسپانیا را دارد. این دیدار در جام جهانی ۲۰۱۴ انجام شد و ملی پوشان کشورمان با نتیجه ۹۰ - ۶۰ نتیجه را به حریف واگذار کردند.تیم ملی بسکتبال اسپانیا یکی از اصلی‌ترین بخت‌های قهرمانی جام جهانی است و به هیچ عنوان بازی با این تیم آسان نخواهد بود.

شایان ذکر است که اسپانیایی ها در بازی آخر خود مقابل پورتوریکو کار سختی داشتند و بعید نیست در بازی اورز خود به بازیکنان اصلی خود استراحت دهند. ایرانی ها اگر چه در دو بازی قبلی موفق نبودند اما انتظار می رود امروز با نمایش یک بازی درخشان قدرت خود را به حریفان نشان دهند. بدون شک این بازی از اهمیت زیادی برخوردار است می تواند فرصت طلایی برای نشان دادن توانایی بازیکنان مقابل تیم دوم جهان و جلب توجه نمایندگان مختلف لیگ ها باشد. 


بیشتر بخوانید: صعود تیم ملی والیبال استرالیا به دور دوم/ میزبان المپیک مقابل چک شکست خورد


انتهای پیام/ 

معرفی تیم ملی بسکتبال اسپانیا 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.