سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد:

گردشگران به دنبال سکونت در مکان‌های خاطره ساز / خانه اتحادیه نباید تک بعدی مدیریت شود

خلیل آبادی گفت: می‌توان با ایجاد سوئیت‌هایی در خانه اتحادیه این مکان را از تک بعدی بودن خارج و به محل اقامت گردشگران خارجی بدل کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جوان حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران در بازدید از خانه اتحادیه با تاکید بر این نکته که رویکرد شورای پنجم حمایت از فعالیت‌های فرهنگی است، گفت: رویکرد شواری پنجم این است که میراث فرهنگی که مردم با آن‌ها خاطره دارند حفظ شود و این اقدام جز راهبرد‌های شورای پنجم است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در شورای شهر پنجم تلاش شده در حد امکان مکان‌هایی که دارای میراث فرهنگی است را حفظ کنیم و خانه اتحادیه را نیز که جز املاک امین السلطان بوده جز این بنا‌ها است.

خلیل آبادی با اشاره به این نکته که بازدید من از خانه اتحادیه برای اولین بار است گفت: طبق گفته مسئولان زیباسازی پیشتر این ساختمان متروکه بود و شهرداری تهران هزینه زیادی داده تا این ساختمان شکل جدیدی پیدا کند.

او ادامه داد: کارشناسان سازمان زیبا سازی تلاش می‌کنند که این بنا که به عنوان میراث تاریخی است به عنوان یک قطب گردشگری شناخته شود و علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان نسل جوان با تاریخ و فرهنگ آشنا شوند.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: به عقیده من می‌توانیم بنا را به کارگاه مطالعاتی تاریخی بدل کنیم و به عنوان ارزش معماری به آن نگاه کرد.

خلیل آبادی در توضیح کاربری گفت: به نظر می‌رسد هنوز تصمیم قطعی برای کاربری این بنا گرفته نشده، ولی به عقیده من می‌توان این مکان را به صورت بوم گردی روستایی مورد بهره‌برداری قرار داد.

او با اشاره به تمایل گردشگران برای استفاده از بنا‌های تاریخی و اقامت در آن‌ها گفت: بیشتر گردشگران خارجی به دنبال اقامت در مکان‌های خاطره ساز هستند و امیدواریم در خانه اتحادیه کاربری تک بعدی مشاهده نکنیم.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.