سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایده جدید محققان؛

تولید سوخت سازگار با محیط زیست از گاز‌های گلخانه‌ای

محققان به فناوری تبدیل گاز گلخانه‌ای به سوخت مایع خالص دست‌ یافتند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کاهش دی اکسیدکربن با تأثیر بر کاهش فرآیند گرم شدن کره زمین اثرات مهمی در پی دارد بنابراین اگر ابزاری ابداع شود که دی اکسید کربن را به محصول مفیدتری تبدیل کند، اثرات فزاینده بر حیات خواهد داشت.

با این هدف، محققان آزمایشگاه مهندس شیمی و بیومولکول دانشگاه رایس در تگزاس، موفق به ساخت راکتوری شدند که از دی اکسید کربن به عنوان مواد اولیه برای تولید سوخت استفاده می‌کند و در جدیدترین نمونه تولیدی خود غلظت‌های بالا و بسیار خالص از اسید فرمیک تولید می‌کند.
 
Haotian Wang سرپرست تیم تحقیقاتی این طرح می‌گوید: اسید فرمیک یک حامل انرژی است و تقریبا نیمی از انرژی الکتریکی می‌تواند در اسید فرمیک به عنوان سوخت مایع ذخیره شود.

به گفته او اسید فرمیک تولید شده توسط دستگاه‌های دی اکسید کربن سنتی به مراحل تصفیه پرهزینه و پرانرژی نیاز دارد و تولید مستقیم اسید فرمیک خالص، به رفع این مشکل کمک خواهد کرد. علاوه بر این، فناوری جدید در حدود ۴۲ درصد به بازده تبدیل انرژی کمک کرده است.

همچنین این ماده در صنایع مهندسی شیمی ماده اولیه سایر مواد شیمیایی است و می‌تواند منبعی برای ذخیره سازی هیدروژن باشد که تقریباً هزار برابر بیش از همان حجم از هیدروژن انرژی را در خود نگه دارد، ازاین رو تولید این ماده می‌تواند راه‌حلی برای یک چالش بزرگ در اتومبیل‌های با سوخت هیدروژنی باشد.
بیشتر بخوانید:  روباتی که حساسیت‌ترین موجود دریا را زنده می‌گیرد!

به گفته وانگ این راکتور به گونه‌ای ساخته شده است که از طریق آن می‌توان اسید فرمیک را به طور مداوم به مدت ۱۰۰ ساعت و با تخریب ناچیز اجزای راکتور، از جمله کاتالیزور‌های نانو تولید می‌کرد.

نتایج تحقیقات این تیم پژوهشی در مجله Nature Energy به تفصیل بیان شده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: فناوری ، اخبار علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.