سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مونسان در صحن علنی مجلس:

کوچکترین تحولات منطقه‌ای بر گردشگری تأثیرگذار است/ در حوزه مبارزه با فساد جزو ۵ دستگاه برتر کشور بودیم

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی با حضور در مجلس گزارشی از فعالیت‌های خود در طول دوران ریاستش بر سازمان میراث فرهنگی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر مونسان، وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی در جلسه علنی امروز مجلس در دفاع از برنامه‌های خود گفت: تعامل مجلس و دولت بسیار راه گشا است. این وزارتخانه می‌تواند نقش مهمی در افزایش تولید ملی و اشتغال برای امروز و آینده فرزندانمان داشته باشد.

وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی اظهار کرد: در آینده‌ای نه چندان دور نرم‌افزار‌ها صنایع را کنار می‌زنند و بسیاری از دارایی‌ها به نرم افزار تبدیل می‌شوند. امروز یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده هواپیما در دنیا بزرگ‌ترین شرکت دارنده هتل است که حتی یک هتل به نام خود ندارد.


بیشتر بخوانید: مونسان و حاجی‌میرزایی از مجلس رأی اعتماد گرفتند


او افزود: در سال ۱۹۵۴ میلادی بیش از ۳۵ میلیون گردشگر در دنیا وجود داشت که امروز این میزان به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر رسیده است و پیش بینی می‌شود تا ۱۰۰ سال آینده به ۴/۷ میلیارد گردشگر برسد.

مونسان با بیان اینکه گردشگر جایگاه اقتصادی ویژه‌ای دارد، گفت: به ازای ۵۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری یک شغل در عرصه‌ گردشگری ایجاد می‌شود که این موضوع در عرصه‌ صنعت ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد. با توجه به اینکه یکی از موضوعات مهم امروز کشور ایجاد اشتغال است، صنعت گردشگری می‌تواند با اندک سرمایه‌ای، بسیاری از مشکلات اشتغال را حل کند.

وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: ایران دارای بیش از ۶۰۰ موزه فعال و ظرفیت‌های طبیعی و تنوع آب و هوایی است و جزو ۱۰ کشور دارای ظرفیت گردشگری محسوب می‌شود. علی‌رغم مشکلات موجود بر سر راه گردشگران به واسطه تحریم‌ها همچون کاهش پرواز‌های مستقیم و تراکم ارزی با اقداماتی همچون لغو روادید با کشور‌های هدف، میزان گردشگر را افزایش دادیم که نمونه آن افزایش گردشگران عمانی بعد از لغو روادید بوده است، اخیرا با چین هم لغو روادید داشتیم، هدف‌گذاری ما در مرحله اول ورود یک میلیون گردشگر چینی و بعد رساندن آن به ۲ میلیون گردشگر است.

مونسان افزود: صنایع دستی توانسته از طریق گردشگران خارجی ۶۰۰ میلیون دلار به اقتصاد کشور کمک کند  و ما در حوزه میراث فرهنگی به ایجاد اشتغال کمک کردیم که نمونه آن انجام بیش از ۴۰۰۰ پروژه مرمت در دو سال اخیر است.

او بیان کرد: مجموع این اقدامات موجب کسب رتبه دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی امسال و پارسال شده است. همچنین در حوزه مبارزه با فساد جزو پنج دستگاه برتر در کشور شناخته شده ایم.

وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی گفت: اخذ ۸ نشان جغرافیای بین المللی نشان از عمق نفوذ ما در محافل بین المللی دارد که جایگاه ما در این حوزه ارتقا پیدا کرده است. ثبت ۵ اثر در فهرست جهانی با رویکرد زنجیره‌ای انجام شد در حالیکه ما سالی یک سهمیه ثبت جهانی داریم و با حرکت نوآورانه توانستیم به عنوان مثال جنگل‌های هیرکانی را ثبت کردیم که ۵ استان را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.