سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاهوتی در دفاع از وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی:

سال گذشته ۱۱ میلیارد دلار درآمد گردشگری داشتیم

نماینده مردم لنگرود گفت: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان بوده به این سازمان بودجه اختصاص یافت که نمی‌دانیم تمام آن در اختیار آقای مونسان قرار گرفته است یا خیر.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود و عضو فراکسیون تعاون و گردشگری مجلس شورای اسلامی، در دفاع از علی اصغر مونسان، وزیر پیشنهادی وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به صحبت‌های مخالفان گفت: یکی از مواردی که مخالفان به آن اشاره کردند کمبود نیرو و تبدیل نیرو‌های قرار دادی بود که این مسئله از دست آقای مونسان هم خارج است.

او افزود: ما سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان به این سازمان بودجه اختصاص دادیم که نمی دانیم تمام آن در اختیار آقای مونسان قرار گرفته است یا خیر.

لاهوتی همچنین عنوان کرد: ما در سال گذشته حدود ۶۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی را داشتیم و جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم و صنعت گردشگری، رتبه سوم اقتصاد دنیا را به خود اختصاص داده است و این موضوع گام مهمی بود تا این سازمان به یک وزارتخانه تبدیل شود، در گام بعدی باید شرح وظایف آن را تنظیم کنیم.

عضو فراکسیون تعاون و گردشگری مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی عنوان کرد: سال ۹۷ حدود ۱۱ میلیارد دلار درآمد ارزی ما بوده و نزدیک به ۵۲ درصد ورود گردشگران خارجی به کشور افزایش پیدا کرده است و در چند ماه گذشته سال فعلی حدود ۴۰ درصد ورود گردشگران خارجی به کشور افزایش داشته است.

او ادامه داد: کار مهمی که آقای مونسان انجام دادندحذف روادید دو کشور چین و عمان بود که شرایط را برای ورود گردشگران خارجی به کشور تسهیل کرد و از او میخواهیم که اگر به وزارت رسیدند، تا جایی که ممکن است روادید را حذف کنند تا رفت و آمد‌ها راحت‌تر انجام شود.

لاهوتی افزود: در سال ۹۸ حدود ۳۱ درصد خروج افراد از کشور کاهش پیدا کرده و ۵۲ درصد افزایش ورود گردشگر خارجی را شاهد بودیم که در این زمینه از او تشکر میکنیم؛ واگذاری خیلی از فعالیت‌های حاکمیتی به بخش خصوصی و انتخاب ایران به عنوان محور هماهنگی ۵ کشور ساحلی خزر اقدام خوبی بود که انجام داد.

نماینده مردم لنگرود در ادامه صحبت هایش اظهار کرد: سفر‌های استانی و برطرف کردن مشکلات مردم در استان‌های مختلف و ساخت ۲۸ هتل ۴ و ۵ ستاره در کشور از دیگر کار‌هایی بود که آقای مونسان در طول فعالیت خود انجام داد.

او در پایان گفت: تعهد، تخصص و تجربه از دیگر ویژگی‌های آقای مونسان است که ایشان را به یک مدیر خوب تبدیل کرده است.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.