سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله جاودان:

گریه‌کنندگان بر مصائب سیدالشهداء (ع) ترس قیامت را حس نمی‌کنند

یک استاد حوزه علمیه گفت: بزرگترین خوف و ترس ممکن، فزع اکبر روز قیامت است، اما کسی که بر امام حسین (ع) گریه کرده و آن را حفظ کند، در روز قیامت چشمش روشن و قلبش شادمان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» به مناسبت ماه محرم در حسینیه «شیخ مرتضی زاهد» به سخنرانی پرداخت و گفت: همه ما انسان‌ها روز قیامت به ذخیره‌ای از اعمال نیک نیاز داریم.

این استاد حوزه علمیه با استناد به حدیثی از ائمه معصومین (ع) تصریح کرد: اصل عزاداری امام حسین (ع) بر مبنای روضه و گریه است.

وی با استناد به روایتی از امام صادق (ع)، اظهار کرد: هیچ چشم و اشکی نزد خدا محبوب‌تر از آن چشم و اشکی که برای امام حسین (ع) گریه می‌کند، نیست.

این استاد حوزه علمیه با استناد به روایت دیگری، بیان کرد: کسی که برای امام حسین (ع) و بر مصائب ایشان گریه می‌کند با حضرت صدیقه طاهر (س) پیوند برقرار کرده و صله دارد.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه طبق آیات قرآن کریم مزد رسالت پیامبر (ص) مودت اهل‌بیت (ع) است، گفت: هر کس برای امام حسین (ع) گریه کند با پیامبر (ص)، امیرمومنان امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) و امام حسن (ع) پیوند بسته و صله کرده و از اصحاب و انصار آنان محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس آیات قرآن کریم بزرگترین خوف و ترس ممکن فزع اکبر مربوط به قیامت است، کسی که بر امام حسین (ع) گریه کرده و اثر این اشک را حفظ کند روز قیامت چشم او روشن و قلبش شادمان است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه انسان‌ها به تنهایی وارد قیامت می‌شوند، ابراز کرد: روز قیامت همه در ترس و خوف هستند مگر کسانی که بر امام حسین (ع) گریه کرده باشند هر لحظه فرشته‌ای می‌آید و برای آن‌ها بشارت می‌آورد که بهشت منتظر شما است.

آیت‌الله جاودان افزود: روز قیامت همه خلق برای ذره و مثقالی از اعمالی خود در حال حساب و کتاب هستند، اما محبان و دستداران امام حسین (ع) زیر سایه عرش الهی می‌نشینند.

وی در پایان با بیان اینکه داستان کربلای امام حسین (ع) بسیار عجیب است، خاطرنشان کرد: همه ماجرای کربلا از ابتدای اعزام مسلم تا زمانی که اسرا به مدینه برگشتند، تحت ولایت الهی انجام شده است.

منبع: شبستان

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.