سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل سابق دادگستری خراسان رضوی:

جوانگرایی را در دستگاه قضایی اجرایی کردیم/حضور موثر مدیران جوان در موفقیت دستگاه قضا

رئیس کل سابق دادگستری خراسان رضوی گفت:اکثر مدیران اجرایی در پست‌های حساس از میانگین سنی پایینی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری رئیس سابق دادگستری خراسان رضوی در مراسم تکریم از خدمات خود و معارفه غلامعلی صادقی به عنوان رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: اگر همدلی‌ها و همراهی همه مدیران استانی و دستگاه قضایی نبود موفقیت‌های ما در ۵ سال کسب نمی‌شد.

او با بیان اقدامات مثبت صورت گرفته در دوران ریاست خود در دستگاه قضایی، تصریح کرد: ارتقا جایگاه دستگاه قضایی به نحوی که زبانزد عام و خاص است در این مدت پنج ساله رخ داده، ولی هنوز به آن جایگاه اصلی نرسیده، اما نسبت به ماقبل ارتقای بسیارخوبی ایجاد شده است.

رئیس سابق دادگستری خراسان رضوی گفت: جوانگرایی را در دستگاه قضایی اجرا کردیم، اکثر مدیران در پست‌های حساس از میانگین سنی پایین تری انتخاب کردیم که در پیشرفت ما نقش موثری دارند.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری افزود: جلب اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضایی هم اتفاق افتاده که این مهم زمانی رخ می‌دهد که عملکرد موفقی وجود داشته باشد و مردم از زمان حضور در دستگاه قضایی تا پایان آن حس کنند که تمام تلاش برای مشکل آن‌ها انجام شده است.

او ادامه داد: توسعه فضای اداری در حد مطلوب انجام شده، در شهرستانی سرزدیم که مدیران می‌گفتند هفده ساله که یکی از مسئولان به ما سر نزدند، برای آن‌ها که شرایط خوبی نداشتند بیش از ۱۶ واحد اداری در حد مطلوب تحویل داده شده است.
 
رئیس کل سابق دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اینکه دیگر در دستگاه قضایی واحد استیجاری نداریم، گفت: مجموعه‌ی چهارده هزار متری این مجموعه درقاسم آباد، سه چهار ماهه اول سال شروع شده و الان رو به اتمام است.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری افزود: چارت اداری ما ایراد داشت و برای جذب نیروی قضایی و اداری به مشکل برمی خوردیم، چون بر اساس نیاز بیست سال پیش تنظیم شده بود، با اصلاحی که انجام شد بالای چهارصد پست قضایی و هشتصد پست اداری جذب کردیم.

او با بیان اینکه بیش از چهارصد قاضی جذب کردیم، تصریح کرد: در حال حاضر در بخش اداری فوق العاده مشکل داریم و از نیرو‌هایی که مجاز نیستیم استفاده کنیم، متاسفانه به اجبار استفاده می کنیم.

رئیس کل سابق دادگستری خراسان رضوی گفت:  امروزه در استان هیچ مسئله سیاسی، امنیتی و اجتماعی نگران کننده وجود ندارد.
 
حجت الاسلام و المسلمین مظفری افزود: تقریبا بعد از یکسال از حضور من در این مجموعه، الفت و همدلی بین مجموعه با کمک مدیران، شکل گرفت.

او با اشاره به سعی در کنترل ورودی پرونده ها، تصریح کرد: حدود ۱۲_۱۳ عنوان دعاوی واهی که ماهیت قضایی نداشت را از چرخه رسیدگی خارج کردیم.
 
انتهای پیام//ف.ش
 

استان هیچ مسئله سیاسی نگران کننده ای ندارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.