سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گاف امنیتی ترامپ در توئیت خود درباره ایران

رادیو ملی آمریکا گزارش داد توئیت رئیس‌جمهور این کشور درباره حادثه مرتبط با برنامه فضایی ایران، نوع ماهواره جاسوسی آمریکا را فاش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی رادیو ملی آمریکا [ان پی آر]، رصدکنندگان سامانه‌های ماهواره‌ای بر این اعتقادند تصویری که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه توئیت کرد توسط پیشرفته‌ترین ماهواره جاسوسی آمریکا گرفته شده است.

«مارک لانگبروئک» از رصدکنندگان سامانه‌های ماهواره‌ای مستقر در هلند معتقد است تصویری که ترامپ از حادثه ادعایی انفجار در مرکز فضایی امام خمینی (ره) سمنان توئیت کرده است به طور قطع توسط ماهواره‌ای به نام یو اس آ ۲۲۴ (USA ۲۲۴) ثبت شده است.

این ماهواره که توسط دفتر شناسایی ملی آمریکا در سال ۲۰۱۱ پرتاب شد، یکی از محرمانه‌ترین ماهواره‌های آمریکاست که تقریبا تمام اطلاعات مربوط به آن سری نگه داشته شده است. اما لانگبروئک می‌گوید با توجه به اندازه این ماهواره و مدار حرکت آن، اکثر ناظران معتقدند یو اس آ ۲۲۴ یکی از ماهواره‌های شناسایی چند میلیارد دلاری KH-۱۱ آمریکاست.

وی گفت: این ماهواره برخلاف تلسکوپ فضایی هابل، اساساً یک تلسکوپ بسیار بزرگ است، اما به جای اینکه به دنبال ستاره‌ها بگردد، با نگاه به سطح زمین از تمامی جزئیات تصویربرداری می‌کند.

وی اظهار داشت تصویری که روز جمعه توسط ترامپ منتشر شد آنقدر مفصل بوده است که برخی کارشناسان شک داشتند که آیا چنین تصویری واقعاً می‌توانست توسط یک ماهواره در فضای فوقانی زمین ثبت شده باشد.

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در پیامی در صفحه توئیتر خود نسبت به حادثه ادعایی انفجار در مرکز فضایی امام خمینی (ره) سمنان واکنش نشان داد و نوشت: «آمریکا در حادثه فاجعه‌بار آماده‌سازی نهایی برای پرتاب ماهواره‌بر سفیر در سایت سمنان در ایران دخالت نداشت.» وی در ادامه نوشت: «برای ایران بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و آرزوی موفقیت برای تعیین دلیل انفجار در این سایت (مرکز فضایی امام خمینی) را دارم.»

ظاهرا قصد رئیس‌جمهور آمریکا از ارسال این توئیت تبری جستن از گزارشی بود که نیویورک‌تایمز در بهمن ماه گذشته (اینجا) منتشر کرد و در آن به نقل از مقامات پیشین و کنونی دولت آمریکا نوشته بود دولت دونالد ترامپ روند اجرای برنامه مخفیانه‌ای را که از زمان دولت اوباما آغاز شده و هدف آن خرابکاری در برنامه موشکی ایران است، تسریع کرده است.

ادعای ترامپ و رسانه‌های غربی درباره ناکامی ایران در سومین تلاش خود برای پرتاب ماهواره در سال ۲۰۱۹ در حالی صورت گرفت که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران به عنوان متولی این امر، روز بعد ضمن تکذیب این ادعا، خبرنگاران رسانه‌های مختلف کشور را برای بازدید از ماهواره در حال آماده‌سازی «ناهید» به پژوهشگاه فضایی دعوت کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
یه سؤالی که هست اینه که وقتی آمریکا می تونه با این کیفیت از ایران عکس برداری کنه اونم با ماهواره ای که در حدود ده سال پیش ساخته شده و الان معلوم نیست ماهواره های جدیدی که دارن می سازن چه قابلیت هایی دارن، واقعا آیا برای جاسوسی نیازی به ارسال پهپاد جاسوسی دارن؟
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
یقینا خرابکاری با نفوذی ها است ، چون در دولت قبل بارها پرتاب با موفقیت صورت گرفت ولی این دولت هر بار از پرتاب ماهواره ممانعت به عمل آورد ، اگر در اینترنت جستجو کنید در برنامه ثریا ، استاد دانشگاه اظهار کرد که ماهواره روی پرتابگر قرار گرفت ولی در آخرین لحظات بدستور آمریکا متوقف و ماهواره به همراه پرتابگر به انبار منتقل شد
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
شکست در هر تحقیق و پروزه ای. شروع پیروزی است .از تجارب اش برای موفقیت اتی استفاده خواهیم کرد .پیروز باد ایران زمین
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
یقینا خرابکاری با نفوذی ها است ، چون در دولت قبل بارها پرتاب با موفقیت صورت گرفت ولی این دولت هر بار از پرتاب ماهواره ممانعت به عمل آورد ، اگر در اینترنت جستجو کنید در برنامه ثریا ، استاد دانشگاه اظهار کرد که ماهواره روی پرتابگر قرار گرفت ولی در آخرین لحظات بدستور آمریکا متوقف و ماهواره به همراه پرتابگر به انبار منتقل شد
ایرانی
۲۰:۵۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
شاید خرابکاری باشه ی عامل نفوذی در سایت یا خرابکاری توسط لیزر از فضا
شاهرخ
۱۹:۰۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
من نمیدونم اینهافضاپیمای چلنجرخودشون یادشون نیست که همه اون بدبخت ها مردن
نمیدونم چراینقدردوست دارن کوچکترین اتفاق های ماروبزرگ جلوه بدن این ترامپ واقعاادم نادانی هست
چاووش
۱۸:۱۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
لطفا یک سرچ دراینترنت بکنید وآماروارقام پرتابهای ناموفق امریکا روسیه چین ژاپن هندووووووودردنیا را ببینید چقدر از این اتفاقات افتاده است ضمنا شکست درهرپروژه ای نیل بهدف را تسهیل وامیدوإرزو را صدچندان میکند بامید پرتابهای بهتروموفقیت امیزدانشمندان خوب کشورمان انشاله
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
ترامپ بمیر ÷÷÷÷÷
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
اولان حالا همه اگه بفهمن این از چه نوع ماهواره ای بوده چه اتفاقی میفته مثلان میزننش!!؟ مگه پهبادهاشون که تو تمام کشورها جولان میدن کسی جز نیروهای عزیزنظامی خودمون جرات زدنشون رو داشت؟ دوما باید قبول کنیم که در فرآیند ارسال ماهواره نکات ایمنی رو رعایت نکردیم و باعث بروز حادثه شده واز این حوادث باید درس گرفت وکسب تجربه کرد.
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
چون اطلاعات نداریم چیزی نگیم بهتر
ب
۱۲:۴۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
آمریکا که هیچ غلطی نمی تواند بکند
میلاد
۱۲:۲۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
بسم الله .
هر کسی کافیه فقط برنامش رو روی گوشیش نصب کنه حوض توی حیاط خونش هم میتونه ببینه. چیز خاصی نیست.
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
آقا میلاد نگفتی استفاده از برنامه اش چیز خاصی نیست یا ساختن برنامه اش؟!
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
کار کار ۱ف ۳۵ هست و بس
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
آخه باهوش مگه اف ۳۵ هواپیمای شناساییه ؟! چقدر ما متخصص تو کشور داریم !!! ای خدا با کیا شدیم ۸۵ میلیون ؟!
ایرانم
۱۳:۴۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
واقعا گل گفتی
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
ایا می توان ماهواره را با موشک زد یا خیر ؟
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
وا
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
بله موشکهایی برای زدن ماهواره ها هست.
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
چین اینکار رو با ماهواره خودش کرده
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
اوی ترامپ مدعی، بهتر نبود با این تکنولوژی ان موشکی که پهپادت را پنچر کرد میزدی
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
هيج ماهواره اي نميتونه از چند صد كيلومتري همچين عكسي بگيره اينا كار اف ٣٥ هاست كه تو صب تا شب آسمون مملكت جولون ميدن
بي نام
۱۱:۴۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
تصاويري بهتر از اين هم توسط ماهواره هاي غيرنظامي ثبت ميشه نيازي به اف 35 نيست. ضمنا اف 35 هواپيماي جنگنده بمب افكن رزمي هست و در كلاس شناسائي فعاليت نمي كنه. بعلاوه فعلا اف 35 امريكا در سرويس قرار نداره!
محمد حسین
۱۷:۰۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
خداییش اصلا میدونی اف ۳۵ چیه لطفا از چیزی که اطلاع نداری حرف نزن
مهدی پورداود
۱۰:۵۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
سواد که نباشه همینه
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
خدايا شر اين نادان را از سر ما کم کن
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
و بازهم داستان ادامه دار گاف هاي ترامپ