سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبرداد؛

جایی که محل حضور مردم نباشد، فضای بی دفاع شهری است

عضو شورای شهر تهران گفت: هر فضایی که در دسترس شهروندان نبوده و محل حضور آن‌ها نیست فضالی بی دفاع شهری است.

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر اینکه رویکرد مدیریت شهری در دوره پنجم این است که فضا‌های بی دفاع و نا امن شهری را کاهش بدهد گفت: از این طریق تلاش می‌کنیم تا با مخاطراتی که در محلات وجود دارد برخورد کنیم و لذا یکی از اولویت‌های ما در مناطق دارای بافت فرسوده این است که فضا‌های رها شده را در راستای تحقق به سازی محیطی به سمت تامین سرانه‌های خدماتی ببریم و در نهایت با ایجاد روشنایی این اماکن را تبدیل به محلی برای حضور برای مردم کرده واز فضای بی دفاع خارج کنیم.
 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه بخشی از حذف فضا‌های بی دفاع شهری را می‌توان با سیاست گذاری در مدیریت شهری انجام داد اظهار کرد: برای مثال در منطقه ۱۲ که اساسا به دلیل شکل گیری مجموعه‌ای از کاربری‌های غیر هم‌جنس در اطراف بازار شکل گرفته ساکنین آنجا انگیزه‌ای برای تداوم سکونت ندارند و حتی خیابان‌ها و معابر آن در برخی موارد فضای نا امن شهری است.

بیشتر بخوانید: شناسایی نقاط بی دفاع شهر تهران ضروری است/ فضاهای ناایمن شهری، خشونت اجتماعی را افزایش می‌دهد
او با تاکید بر اینکه هرجایی که محل حضور مردم نباشد فضای بی دفاع شهری می‌شود اظهار کرد: فضای بی دفاع شهری فضایی متروکه نیست بلکه فضایی است که محل حضور شهروندان نیست.
 
سالاری تصریح کرد: در برخی مناطق دیگر مانند منطقه ۳، ۶ و ۷، چون مردم ترجیح می‌دهند ساختمان هایشان را برای درآمدزایی بیشتر در اختیار کاربری‌های اداری قرار دهند شاهدیم که آنجا هم مانند گذشته محل حضور مردم نیست و به فضای بی دفاع شهری به خصوص در ساعت شبانه تبدیل شده است.
 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تصریح کرد: شهرداری برای حذف فضا‌های بی دفاع شهری می‌تواند برخی از آن‌ها را محصور کرده تا محل تجمع معتادین و اوباش نباشد و یا آن‌ها را تبدیل به فضای سبز کند تا محلی برای حضور مردم شود.
 
او در پایان در خصوص اماکنی که در طول شبانه روز فضایی بی دفاع هستند گفت: می‌توان با به سازی محیطی و ایجاد تاسیسات و مبلمان شهری و فضای سبز این اماکن را به فضا‌های امن تبدیل کرد.
 
انتهای پیام/

فضای بی دفاع شهری فضایی متروکه نیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.