سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اعلام زمان اجرای طرح تاکسی‌های هوایی در کشور

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی زمان اجرای طرح تاکسی‌های هوایی در کشور را اعلام کرد.

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ادامه فرایند فعالسازی تاکسی‌های هوایی اظهار کرد: به طور کلی سه طرح برای اجرای فرایند تاکسی‌های هوایی در نظر گرفته‌ایم که اغلب آنها در شرف نهایی شدن هستند؛ می‌توانیم این وعده را  بدهیم که از اوایل پاییز شاهد اجرایی شدن این طرح‌ها هستیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشریح کرد: طرح اول استفاده از هواپیماهای شخصی است؛ مدل‌ها و هزینه‌های استفاده از هواپیماهای شخصی مشخص شده و یکی از شرکت‌های هواپیمایی وظیفه اپراتوری بین این هواپیماها را به عهده گرفته است؛ طرح‌های دیگری هم برای استفاده از بالگرد و جت وجود دارد که همگی در حال ساماندهی هستند.

منطقی ادامه داد: در حال حاضر می‌توانیم به تعدادی از وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها یا سازمان‌های مهم، هواپیما اختصاص دهیم؛ آن‌ها می‌توانند برای مأموریت‌های خاص یا سرکشی به گستره‌های وسیع بدون نگرانی از مسائلی مثل نگهداری، خلبانی و غیره از خدمات تاکسی هوایی استفاده کنند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به دنبال آن هستیم که شرکتی به عنوان شرکت مادر مسئولیت ایجاد هماهنگی در استفاده از هواپیماهای شخصی را بر عهده بگیرد؛ در این صورت هر کسی که قصد استفاده از هواپیماهای شخصی را دارد می‌تواند به این شرکت مراجعه کرده و از این خدمات هواپیمای شخصی استفاده کند.


بیشتر بخوانید: مکلف شدن بیمه مرکزی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان


اعلام فراخوان برای همکاری با تاکسی‌های هوایی

او با تأکید بر انتخاب و مشخص شدن شرکت مادر گفت: اکنون مراحل بررسی و تحلیل اساسنامه ارائه خدمات تاکسی هوایی را طی می‌کنیم و یکی از نکات مهمی در این حوزه  پتانسیل استفاده از افرادی است اکنون در حال گذراندن دوره‌های خلبانی هستند، این افراد می‌توانند وارد حوزه تاکسی هوایی شوند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه به زودی نشستی برگزاری می‌شود که در آن شرایط ورود افراد متقاضی برای همکاری در حوزه هوایی را اعلام می‌کنیم. تصریح کرد: اکنون ۲۰ شرکت هوایی فعال در این زمینه وجود دارد و قصد داریم حدود یک چهارم آن‌ها را در فاز اول وارد حوزه تاکسی هوایی کنیم.

منطقی تصریح کرد: برای آنکه بتوانیم با برنامه‌ریزی و حرفه‌ای وارد حوزه تاکسی هوایی شویم جلسات فشرده با سازمان هوایی کشور برگزار کردیم. در برخی موارد برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و رعایت نکات ایمنی بحث زیادی وجود داشت اما توانستیم به آیین‌نامه خوبی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
البته به شرطي كه مثل الان نباشه كه بايستي دو ساعت زودتر بريم فرودگاه و يه ساعتم تو صف كنترل بليط و بار معطل شيم