سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارنامه شرکت ملی پست در پنجمین دوره ارزیابی دولت الکترونیک

شرکت ملی پست در پنجمین دوره ارزیابی دولت الکترونیک در بین دستگاه‌های دولتی موفق به کسب رتبه ۲۶ شد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در پنجمین دوره ارزیابی دولت الکترونیک، نظم و انسجام درون سازمانی در ارایه اطلاعات و ارایه کاملا الکترونیکی تمام خدمات از دیگر نقاط قوت شبکه پستی عنوان شد.

دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات از سال ۱۳۹۵ به صورت مستمر در دوره‌های سه ماهه نسبت به ارزیابی کیفیت وبگاه‌ها و خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی که شناسنامه خدمات آن‌ها به تایید سازمان اداری و استخدامی کشور رسیده است، براساس "مدل بلوغ" اقدام می‌کند.

شرکت ملی پست از دور سوم در این ارزیابی شرکت کرد که در این مرحله در بین ۹۳ دستگاه دولتی موفق به کسب رتبه ۳۵، در دوره چهارم موفق به کسب رتبه ۶۵ و در نوبت پنجم با جهش قابل ملاحظه ای، موفق به کسب رتبه ۲۶ شد.

در این دوره ارزیابی که ۱۳ خدمت شرکت ملی پست مورد سنجش قرار گرفته (بیشترین تعداد خدمت در بین شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات)، این شرکت شاهد ۲۱ درصد افزایش در مرحله حضور در وب، ۳۴ درصد در مرحله مشارکتی و ۳۴ درصد تراکنشی بوده است.

این خدمات و سرویس‌ها شامل: پست پیشتاز، سفارشی، ویژه، پست یافته، پاسخگویی به شکایات، تمبریادبود، سفارش کارت پستال، ارایه کدپستی و نشانی استاندارد، بازار الکترونیک، صندوق پست الکترونیک، صندوق پستی شخصی مجازی و محاسبه گر نرخ پستی است.

در بین ۱۱ دستگاه تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز پست با کسب ۷۰.۵ درصد، پس از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت ارتباطات زیرساخت، پست بانک و شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام، در جایگاه پنجم قرار گرفت.


بیشتر بخوانید:  آغاز نشست شورای اجرایی اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه به ریاست ایران


مدل پنج مرحله‌ای بلوغ که در ارزیابی دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات مورد استفاده قرار گرفته است، منطبق بر ویژگی‌های دولت الکترونیکی در ایران شامل مرحله حضور در وب با هدف اطلاع رسانی، مرحله تعاملی با هدف امکان تعامل الکترونیکی با دولت، مرحله تراکنشی با هدف تکمیل خدمت الکترونیکی، مرحله یکپارچگی با هدف تعاملات مبتنی بر یکپارچگی و مرحله مشارکتی با هدف افزایش مشارکت عموم در تصمیمات دولت است.

ارزیابی نوبت اول در زمستان ۱۳۹۵ با ۶۰ نهاد دولتی، ارزیابی دوم در تابستان ۱۳۹۶ با ۸۳ نهاد، نوبت سوم در زمستان ۱۳۹۶ با ۹۳ نهاد، نوبت چهارم در تابستان ۱۳۹۷ با ۹۳ نهاد و نوبت پنجم در زمستان ۱۳۹۷ با ۱۰۵ نهاد دولتی انجام شد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با به دست آوردن امتیاز کل ۹۸/۶۵ درصد در میانگین پنج مرحله حضور در وب، تعاملی، تراکنشی، یکپارچکی و مشارکتی بودن، در جایگاه ششم در بین ۱۸ وزارت خانه شرکت کننده در این ارزیابی قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتباطات ، پست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.