سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود حداقلی نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید

معاون پژوهش برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان از کمبود حداقلی نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

حسین براهویی معاون پژوهش برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: کاستی‌هایی ممکن است در ساماندهی نیرو در بعضی از مناطق وجود داشته باشد، ولی علت عمده آن کمبود نیروی انسانی تلقی نمی‌شود.

او با اشاره به اینکه تا کنون ابلاغ بسیاری از نیرو‌ها در شهرستان‌ها و مناطق استان به صد در صد رسیده، گفت: براساس محاسباتی که انجام دادیم سهمیه هر شهرستان را از نیرو تامین کردیم و مرتب روزانه پایش می‌کنیم که کار صدور ابلاغ که همون توزیع معلمین وآموزگاران بین کلاس‌ها و مدارس هست به جد دنبال شود.

براهویی افزود: امیداریم با حداقل کمبود نیروی انسانی به استقبال سال تحصیلی ۹۸-۹۹ بریم وبا آمادگی بیشتری نسبت به سال‌های قبل، سال تحصیلی را شروع کنیم.

او در خصوص تامین نیری انسانی عنوان کرد: اصل بر استفاده از نیرو‌های دانشگاه فرهنگیان است و در صورت لزوم می‌توان از سرباز معلم استفاده کنیم.

 معاون پژوهش برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان ظرفیت قابل توجهی است که ما سالیانه حدود ۱۰۰۰ نفر دانشجو پذیرش می‌کنیم که بعد از یک دوره ۴ ساله در آموزش وپرورش مشغول به خدمت می‌شوند.

او تعداد دانش آموزان ازپیش دبستانی تا کلاس دوازدهم را ششصد وچهل هزار نفر و تعدادکل نیرو‌های شاغل در آموزش وپرورش را ۴۴ هزار نفر بیان کرد.

براهویی با اشاره به سرانه تعداد دانش آموز برای داشتن معلم گفت: در دوره ابتدایی با هر تعداد دانش آموز به منظور پیشگیری از بی سوادی، کلاس درس دایر می‌شود و در سایر مقاطع تحصیلی با حداقل ۷۵ نفر دانش آموز، معلم اختصاص داده می‌شود.

او تصریح کرد: غالب شاخص‌های نیروی انسانی در آموزش وپرورش کرمان رعایت شده و ما امروز صاحب یک مدل دقیقی از برنامه ریزی نیروی انسانی هستیم.

انتهای پیام/س

سال تحصیلی جدید با حداقل کمبود معلم در استان کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.