سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای دومین روز از تمرین دریایی امنیت پایدار در دریای خزر

دومین روز از تمرین دریایی امنیت پایدار در دریای خزر با ارسال پیام صلح و دوستی در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، روابط عمومی نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: در دومین روز تمرین دریایی امنیت پایدار ۹۸ در آب‌های دریای خزر، تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی با به‌کارگیری انواع تجهیزات و سلاح‌های خود از جمله قایق‌های تندرو، شناور‌های هجومی و ناوچه‌های راکت‌انداز، یگان‌های سطحی دشمن را تصرف کرده و با یک عملیات راهبردی، موفق به بازپس‌گیری سواحل مورد تهاجم و تجاوز شدند.

تکاوران نیروی دریایی ارتش به همراه دو فروند بالگرد ۲۱۲ AB و ناو‌های موشک‌انداز، در مقابله با عملیات تهاجم دشمن فرضی به آب‌های سرزمینی توانستند با تسلط بر راهبرد‌های رزمی، تکیه بر رصد دقیق اطلاعاتی، به‌کارگیری سامانه‌های اخلالگر راداری و همچنین مین‌ریزی غیرکلاسیک، ضمن جلوگیری از پیشروی دشمن فرضی، مانع تصرف یگان‌های خودی و دسترسی دشمن به نقاط حساس شوند.

تیم عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش با اجرای عملیات راپل و هلی‌برن و استفاده از شناور‌های تندرو موفق به انهدام یگان دشمن فرضی در ساحل شده و توانستند منطقه سرزمینی را به‌صورت کامل تحت کنترل عملیاتی و اطلاعاتی قرار دهند.

برای ارتقای توان و آمادگی رزمی در دریا، تمرین دریایی امنیت پایدار ۹۸ با شرکت یگان‌های سطحی و ژروازی نیروی دریایی اعم از ناوشکن‌های رزمی، ناو موشک انداز، هواپیما‌های بال ثابت، بالگرد و همچنین تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش امروز در دریای خزر در حال اجرا است.

تمرین دریایی امنیت پایدار در گستره‌ای به وسعت ۲۵ هزار و ۸۰۰ مایل مربع دریایی در منطقه ۲۰ درصد حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر اجرا و در آن سناریو‌های آفندی و پدافندی برای حراست از آب‌های سرزمینی کشورمان و حفظ خطوط مواصلاتی انجام می‌شود.

نیرو‌های پدافند هوایی و هوایی ارتش نیز در راستای پوشش و پشتیبانی نزدیک هوایی، تامین منطقه تمرین را برقرار می‌کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

تمرین دریایی امنیت پایدار در دریای خزر در حال اجرا است

برچسب ها: نیروی دریایی ، ارتش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.