سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری همایش طلایه داران فردا در بیرجند

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری همایش طلایه داران در بیرجند خبر داد.

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، حجت الاسلام رضایی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: همایش طلایه داران تبلیغ همه ساله قبل از محرم برگزار می‌شود که در این همایش ضمن ارایه مباحث محتوایی به بیان راهکار‌های اجرایی و فعالیت‌های هیات مذهبی پرداخته می‌شود.

او با بیان اینکه این همایش تا ۵ محرم در سطح استان برگزار خواهد شد. افزود: برای ۱۳ گروه جامعه هدف ازجمله مداحان اهل بیت، بانوان فرهیخته و مبلغات، کارشناسان فرهنگی و ... در سطح استان دوره‌های آموزشی برگزار شده است.

حجت الاسلام رضایی در خصوص ساماندهی هیات‌های مذهبی گفت: هیات‌های مذهبی از نظر امور ترافیکی، امنیتی و برنامه‌های گروهی ساماندهی می‌شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به وظیفه مداحان در این ایام افزود: مداحان باید یاری رسان دین باشند و اشعاری که انتخاب شده آن‌ها محتوای قوی داشته باشد.

او ظایف مسئولین هیات‌های مذهبی را تشکیل شورای فرهنگی در طول سال دانست و ادامه داد: استفاده از نظرات نخبگان هیاتی برای هرچه بهتر انجام شدن جلسات و برنامه ریزی‌ها بر اساس نیاز مخاطب از دیگر این وظایف است.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه خطبا و وعاض باید برای ارایه محتوای بالا و غنی تلاش کنند. بیان کرد: آن‌ها نباید تبلیغ چهره به چهره را فراموش کنند و باید پاسخگوی شبهات جوانان باشند.

او با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سه وظیفه مهم برای روحانیت بیان می‌کنند گفت: هدایت فکری و دینی، هدایت سیاسی و بصیرتی و راهنمایی در عرصه خدمات اجتماعی از جمله این موارد است.

حجت الاسلام رضایی افزود: یکی از سیاست‌های جدید سازمان تبلیغات اسلامی این است که علاوه بر داشتن فعالیت‌های فرهنگی پیوسته اجتماعی، مساجد محله محور و محله‌های مسجد محور داشته باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در خصوص آسیب‌های محتوایی و ظاهری عذاداری گفت: استان خراسان جنوبی کمترین اسیب‌ها را دارد، اما باید تلاش کنیم که حتی اسیب‌های حداقلی هم از هیات‌ها برطرف شود.

انتهای پیام / ط ا

مداحان ، یاری رسان های  دین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.