سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرور دانش: بدون برگزاری انتخابات، به صلح نیز نخواهیم رسید

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که بدون برگزاری انتخابات، افغانستان به صلح نیز نخواهد رسید.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که بدون برگزاری انتخابات، افغانستان به صلح نیز نخواهد رسید.

وی انتخابات را عنصر اساسی دموکراسی، اساس نظام سیاسی، شالوده قانون اساسی و بنیاد مشروعیت دولت خواند و اظهار داشت: بدون انتخابات، روند دولتسازی و دولتداری کاملا مختل شده و ما به قعر بحران ناپیدای دیگری سقوط خواهیم کرد و به صلح هم نخواهیم رسید.

وی بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری در وقت تعیین شده آن برگزار خواهد شد و جای هیچ تردید و نگرانی وجود ندارد. تمام آمادگیها گرفته شده و مردم در سراسر کشور آماده هستند که برای تعیین سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان افزود: جای بسیار تعجب و شگفتی است که برخی از اعضای تیم های انتخاباتی با این که نامزد انتخابات هستند ولی هنوز صلح را اولویت اصلی خود میدانند و به انتخابات باور ندارند. این افراد یا به خود باور ندارند و از حالا خود را ناکام میدانند و یا این که سر و سری با حلقات خارجی و گروه طالبان دارند و با اشاره آنان برای انتخابات چالش ایجاد میکنند.

سرور دانش گفت: با این که صلح یک نیاز مبرم ملی برای همه ما است و همگی از آن حمایت میکنیم و برای تحقق آن از هیچ تلاشی دریغ نمیکنیم ولی از سوی دیگر میدانیم که پروسه صلح آنچنان پیچیده و زمانگیر است که هنوز هم بعد از 9 ماه تلاش همه جوانب بینالمللی، به هیچ نتیجه روشن یا نهایی نرسیده و از آتشبس و گفتگوی مستقیم هیچ نشانهای دیده نمیشود.

وی اضافه کرد: بنابراین انتخابات هیچ بدیل دیگری ندارد و هر راه دیگر ما را یا به آینده مجهول سوق میدهد و یا به گذشتههای تاریک باز می گرداند. مردم ما نه به گذشته تاریک بر میگردند و نه به سوی آینده مجهول خواهند رفت.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.