سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلات مالی ملی پوشان را فراری داد/ زیر پوست واترپلو چه می‌گذرد؟

رشته ورزشی واترپلو مدتی است که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و ملی پوشان کشورمان از شرایط موجود ناراضی هستند.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی واترپلو کشورمان پس از ۴۴ سال ثابت کرد نه تنها در آسیا بلکه در جهان هم حرف زیادی برای گفتن دارد، اما متاسفانه این روز‌های حال این رشته ورزشی مساعد نیست و مسئولان نمی‌خواهند باور کنند این رشته می‌تواند شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک و مدال آوری داشته باشد.


بیشتر بخوانید:  ابهام در خصوص حضور ملی پوش شنا در بورسیه فینا


تیم ملی وترپلو از ساده‌ترین امکانات محروم است

مشکلات مالی شرایط را برای ملی پوشان این رشته سخت کرده است. حتی به دلیل مشکلات مالی تعدادی از ملی پوشان شهر‌های دیگر اردوی تیم ملی را ترک کرده اند. میانگین سنی اعضای تیم ملی واترپلو بسیار پایین و با تجربه‌ترین بازیکن ۲۵ ساله است. البته فدراسیون هر آنچه که در توان داشته برای واترپلو هزینه کرده، اما به دلیل اینکه فدراسیون نشین‌ها ۳ رشته را مدیریت می‌کنند دست‌شان بسته است.

ملی پوشان واترپلو پیش از بازی‌های آسیایی جاکارتا از تدارکات خوبی مانند روانشناس، تغذیه مناسب و ... برخوردار بودند، اما در حال حاضر که خود را برای رقابتی بزرگتر و سخت‌تر آمده می‌کنند از داشتن ساده‌ترین امکانات محروم هستند. تملی پوشان در شرایط سخت ثابت کرده‌اند که می‌توانند پرچم ایران را به اهتزاز دربیاورند پس حق آن‌ها دیده نشدن نیست.

وضعیت بد مالی در لیگ واترپلو

شرایط لیگ واترپلو مثل سابق نیست و باشگاه‌ها انگیزه‌ای برای تیم‌داری ندارند. همچنین باشگاه‌ها وضعیت مالی خوبی ندارند و نمی‌توانند قرارداد‌های خود را پس از ۲ سال تسویه کنند. البته با تمام این مشکلات، لیگ سال گذشته از نظر فنی در سطح بالایی برگزار شد. هر سال به دلیل مشکلات مالی تعداد تیم‌های حاضر در لیگ واترپلو کمتر می‌شود. واترپلو نیاز دارد تا باشگاه‌های مطرح در آن تیم‌داری کنند تا کمی از مشکلات بازیکنان رفع شود.

اینکه چرا مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نمی‌خواهند باور کنند که این رشته ثابت شده است، مشخص نیست. مشکلات این رشته فقط با رسیدگی یک یا ۲ ماه رفع نمی‌شود. ۲ ماه پیش از بازی‌های آسیایی جاکارتا مسئولان به تیم ملی واترپلو رسیدگی کردند و پس از کسب مدال این رقابت ها، تیم ملی فراموش شد.

تیم ملی ژاپن در مسابقات قهرمانی آسیا حضور ندارد

شاید دیگر شانس، درِ خانه تیم ملی واترپلو ایران را نزند، چرا که ژاپن در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک حضور ندارد و رقابت بین ۳ کشور قزاقستان، چین و ایران است. اکنون زمان طلایی برای حمایت از این رشته آبی است و اگر مسئولان از این رشته غافل شوند ممکن است حضور واترپلو در المپیک به رویا تبدیل شود.


بیشتر بخوانید: درآمد سالیانه داوران واترپلو ۳ میلیون تومان است


مهدی یزدان خواه ملی پوش واترپلو کشورمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: فدراسیون تا ۲ ماه آینده پولی برای اعزام تیم ملی واترپلو ندارد. شرایط لیگ اصلا مشخص نیست و حداقل در سال‌های پیش ۲ - ۳ تیم بودند که به بازیکنانش پول می‌دادند، اما اکنون هیچ تیمی اعلام آمادگی نکرده است.

او گفت: تیم ملی جوانان در آستانه مسابقات جهانی است و، اما اردو و مسابقه تدارکاتی برای این تیم برگزار نشده است. تعدادی از جوانان که در اردوی تیم ملی حضور دارند حقوق دریافت نمی‌کنند. در تیم ملی فقط بزرگسالان حقوق می‌گیرند. مسئولان نباید قول‌های الکی بدهند. پس از بازی‌های آسیایی جاکارتا قول پاداش‌ها مختلفی داده شد که یا عملی نشد یا پس از زمان طولانی عملی شد.

ملی پوش تیم ملی واترپلو عنوان کرد: ما در اردو‌های تیم ملی حضور داریم و برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کنیم. با سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان از نزدیک صحبت و اعلام کردیم برای کسب سهمیه نیاز به حمایت داریم. ما نمی‌توانیم ۷ ماه از زندگی، کار و درس خود بزنیم و پس از آن به هدف نرسیم. من حدود ۲ سال است که پول خودم را از تیم سایپا نگرفته ام. ما نباید هم در باشگاه و هم در تیم ملی اذیت شویم چرا که انگیزه ملی پوشان از بین می‌رود.

او گفت: ۲ نفر از ملی پوشان کشورمان در اواسط اردو به دلیل شرایط سخت تمرینات تیم ملی را رها کردند و رفتند. وضعیت تغذیه ما اصلا خوب نیست و ۳ بازیکن شهرستانی به ناگهان اردو را رها کردند. تیم ملی بزرگسالان بسیار جوان است.

او در پایان اظهار کرد: ژاپن که قدرت اول آسیا در واترپلو است در مسابقات انتخابی سهمیه المپیک شرکت نمی‌کند و این یک شانس بزرگی است که احتمال دارد دیگر برای واترپلو اتفاق نیافتد.


بیشتر بخوانید: ملی پوشان واترپلو به مصاف صربستان خواهند رفت


تعدادی از ملی پوشان اردوی تیم ملی را به خاطر مشکلات ترک کردند

شایان قاسمی دروازه بان تیم ملی واترپلو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پیش از بازی‌های آسیایی تدارکات خوبی برای تیم ملی در نظر گرفته شد. تیم ملی واترپلو بعد از بازی‌های آسیایی جایگاه خود را پیدا کرد و باور کرد می‌تواند با رقبای سر سخت به رقابت بپردازد. ما سال‌های پیش نمی‌توانستیم به کسب سهمیه المپیک فکر کنیم، اما اکنون هدف تمام بازیکنان المپیک است. ما انتظارات خارق العاده‌ای از مسئولان ورزش نداریم. در حال حاضر که برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک تمرین می‌کنیم سرمایه گذاری و تدارکات مناسبی برای تیم ملی نشده است.

او درباره شرایط لیگ واترپلو عنوان کرد: در لیگ واترپلو تنها یک تیم توانسته قرارداد‌های خود را با بازیکنان تسویه کند. من در لیگ بازیکن تیم سایپا بودم و با وجود قهرمانی همچنان حقوقم کامل پرداخت نشده است.

او درباره کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ گفت: امسال ژاپندر مسابقات قهرمانی آسیا شرکت نمی‌کند که این اتفاق برای ما یک شانس است و ممکن است دیگر چنین اتفاقی نیافتد. تیم ملی حمایت نمی‌شود، برخی از بازیکن ملی پوش تیم را رها کرده اند. برای اینکه رویای حضور در المپیک تحقق یابد باید مسئولان از تیم ملی واترپلو حمایت کنند.

انتهای پیام/ 

آخرین اخبار از فدراسیون شنا، شیرجه، واترپلو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.